جان صادق پور گفت: ورودی آب سد‌های قم نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۹۷۳۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰ 22 June 2021

به گزارش تابناک قم، علی جان صادق پور، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب قم ، گفت: میزان بارندگی نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد و نسبت به متوسط ۵۰ سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته که این مسئله اصلاح الگوی مصرف و صرفه جویی در مصرف آب را بیش از پیش ضروری می‌کند.

 مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب قم افزود: آب شرب استان بیشتر از منابع خارج از استان تامین می‌شود و در کنار آن ۱۳۵ حلقه چاه، ۱۴ رشته قنات و ۶ چشمه نیز در تامین آب استان نقش دارند.

جان صادق پور با اشاره به شرایط نامناسب منابع آبی استان گفت: در خوشبینانه‌ترین شرایط با ادامه رشد مصرف کنونی و با فرض ثابت بودن منابع آب در سال ۱۴۱۰ بدون در نظر گرفتن مصرف بخش صنعت به نقطه سر به سر می‌رسیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب قم در خصوص کیفیت آب قم گفت: کیفیت آب مصرفی شهروندان در فصول مختلف سال متفاوت دارد و در فصل پاییز و زمستان آب از کیفیت بالاتری در مقایسه با فصل بهار و تابستان برخوردار است.

او گفت: با هدف کنترل کیفیت آب در استان چهار آزمایشگاه مجهز در قم فعال هستند و سالانه ۱۲ هزار آزمایش میکروبی و ۳۱ هزار آزمایش شیمیایی بر روی نمونه‌های آب انجام می‌شود.

جان صادق پور با اشاره به رتبه اول آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت آب قم در کشور، ادامه داد: به طور کلی سالانه ۵۴ هزار و ۴۰۰ مورد نمونه از منابع آب استان تحت آزمایش و کنترل قرار می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب با اشاره به چالش‌های آبی استان مانند افزایش مصرف، کاهش منابع آب و استفاده از آب شرب در مصارفی مانند فضای سبز شهری، گفت: در کنار این موارد آلودگی منابع آب زیرزمینی به آلاینده‌ها نیز از چالش پیش روی استان به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار