مدیرکل ارتباطات قم:
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با اشاره به رشد شتابان زیرساخت‌های فناوری اطلاعات این استان درسال‌های اخیر گفت: پهنای باند اینترنت قم در هشت سال دولت تدبیر و امید با رشد ۹۰ برابری از چهار به ۳۶۰ گیگابیت برثانیه افزایش یافت.
کد خبر: ۹۷۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷ 17 July 2021

به گزارش تابناک قم، جواد غلامپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اقدام های انجام شده برای تحقق عدالت دیجیتالی و ارتباطی در کشور طی سال های اخیر را پرشتاب دانست و افزود: با توجه به رویکرد عدالت مجوری دولت تدبیر و امید برای توسعه عدالت دیجیتالی در کشور، توجه به دسترسی روستاها به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پهن باند در اولویت قرار گرفت و در این زمینه نیز طرح های متعددی از جمله توسعه فیبر نوری در سطح روستاهای استان اجرایی شد.

وی با اشاره به اجرای گام اول توسعه فیبرنوری روستایی در این استان، افزود: اجرای ۱۰۴ کیلومتر فیبرنوری روستایی درسطح استان،‌ زمینه برای افزایش سایت‌های تلفن همراه و ارتقای تکنولوژی آنها از نسل دوم به نسل سوم و چهارم و پایدار سازی شبکه ارتباطی در سال جاری را فراهم کرد.

غلامپور با تاکید بر اینکه میزان دسترسی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان به اینترنت پرسرعت از چهار درصد در سال ۹۶ به صد درصد در سال جاری افزایش یافته است، گفت:در سال ۹۶، روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان های قم و بوشهر با چهار درصد و خوزستان با ۶ درصد کمترین دسترسی به اینترنت را داشته اند.

​مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم گفت: با اقدام های صورت گرفته هم اکنون رتبه دسترسی به اینترنت پهن باند در روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان که تا سال ۹۶ جزو سه استان آخر جدول بود به سه استان بالای جدول با بیشترین دسترسی به اینترنت تغییر کرد.

غلامپور افزود: هم اکنون استان قم با دسترسی صد درصدی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات در کنار استان های البرز و یزد جزو سه استان کشور است که پوشش صد درصدی دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: این استان در شاخص توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات رتبه ششم و جزو استانهای دسته اول و برتر کشور است.

غلامپور، افزود: قم پس از تهران و البرز سومین استان کشور در ظریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار و همچنین پنجمین استان در ضریب نفود پهن باند ثابت است.

وی اظهار داشت: با عنایت به توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی ، با وجود افزایش پهنای باند و ترافیک مصرفی در ایام کرونا به جهت اجرای آموزش های مجازی در مقاطع مختلف تحصیلی ، استان از وضعیت پایداری برخوردار است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم، بیان داشت: تعداد مشترکان اینترنت پهن باند سیار در این استان تا پایان سال ۹۹ به یک میلیون و ۴۹۶ هزار و ۶۶۳ نفر رسیده است.

وی گفت: دولت و بخش خصوصی در راستای تحقق اهداف برنامه  ششم توسعه و تکالیف وزارت متبوع خود در جهت تحقق زندگی دیجیتال و برقراری عدالت ارتباطی، روند اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات را در چند ماه گذشته با سرعت بیشتری پیگیری نموده  است و نتیجه این پیگیری ها، اتمام اتصال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار قم به اینترنت است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار