ذوالنوری:
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، حل مشکلات زیرساختی پردیسان قم را مطالبه مردم این منطقه دانست و گفت: اسکان جمعیت بسیار بالا بدون ایجاد زیرساخت های لازم، مشکل های جدی برای مردم این منطقه ایجاد کرده است که پیگیری و حل آنها در دستور کار است.
کد خبر: ۹۷۹۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱ 18 July 2021

به گزارش عصر شنبه مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در نشستی با امام جمعه پردیسان، مشکلات منطقه جدید التاسیس پردیسان قم را به دلیل نداشتن های پیوست های مختلف در زمان احداث دانست و افزود: نباید شهرهای دیگری مانند پردیسان قم در جاهای مختلف کشور بدون در نظر گرفتن پیوست و زیرساخت های لازم ایجاد شود.

وی افزود: باید قبل از ساخت مسکن، پیوست های لازم آن در نظر گرفته شود تا  مردم بیش از این گرفتار سختی و مشکل نشوند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بر همفکری و تلاش همه نمایندگان قم برای رفع مشکلات و زیرساخت های مردم پردیسان تأکید کرد و آن را ضروری دانست.

ذوالنوری گفت: این شهر بدون در نظر گرفتن زیرساخت هایی اساسی از جمله مدرسه، جاده، فاضلاب، مسجد، مصلای نماز جمعه، واحدهای تجاری، سرانه های فرهنگی و ورزشی  ساخته شده است. نباید این اتفاق می افتاد و این ایرادی است که به دستگاه های مربوطه در قم وارد است که چرا این اتفاق برای مردم پردیسان افتاده است.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات این منطقه با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت را باید به صورت اساسی حل کرد، بیان داشت: باید با همفکری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، همکاری همه دستگاه ها زیر ربط این شهر، شاهد رفع مشکلات مردم پردیسان باشیم.

ذوالنوری گفت: عدم زیر ساخت های شهر، جدای از هزاران مشکلی است که مردم پردیسان در دورن مجتمع های خود دارند که در این رابطه باید به بحث تعاونیها و مسکن مهر که نتوانسته اند به درستی به وظائف خود در قبال مردم عمل کنند، رسیدگی شود.

پردیسان با مشکلات جدی زیرساختی مواجه است

امام جمعه پردیسان نیز در این دیدار با اشاره به مشکلات متعدد زیرساختی در این منطقه گفت: بنده از مردم پردیسان به دلیل مشکلات و عدم وجود زیر ساخت های لازم در بحث مدرسه، مسجد، آب و فاضلاب، واحدهای تجاری و حتی مصلای این شهر خجالت زده ام.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی با انتقاد از پاسخگو نبودن دستگاه های متولی استان پیرامون ضعف زیرساخت های منطقه پردیسان افزود: پردیسان منطقه تازه ساختی است و وجود مشکلات نیز امری طبیعی است ولی ساخت، تحویل و اسکان مردم باید زمانی اتفاق می افتاد که زیرساخت های لازم در آن ایجاد شده باشد.

وی ادامه داد: موقتی بودن پروانه های تجاری، کمبود مسجد، بی توجهی به نیاز منطقه به احداث مصلای نمازجمعه به دلیل وسعت و جمعیت بالا، تلاش برای احداث آپارتمان های جدید و افزایش ساکنان این منطقه از ۳۰۰ به ۴۰۰ هزار نفر با وجود آماده نبودن هیچ زیرساختی از جمله چالش های این منطقه است.

امام جمعه پردیسان افزود: مردم از دولت منتخب و نمایندگان خود انتظار دارند که با تلاش مضاعف و شبانه روزی نسبت به رفع این مشکل‌ها اقدام جدی کنند.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به‌یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد. پردیسان هم اکنون با بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت یکی از مناطق بسیار متراکم شهری در قم است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار