منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر قم در دفتر پایگاه خبری تابناک قم عنوان کرد:
کمیته‌ای هفت نفره با انتخاب اکثریت اعضای منتخب ۱۳ نفره برای انتخاب شهردار تشکیل شده و روند انتخاب شهردار در حال بررسی است. در انتخاب شهردار هشت معیار در سطح اول و ۲۴ شاخص در سطح دوم تعیین شده است و اصل بر شایسته گزینی و برنامه محوری مطابق شاخص‌های تعریف شده است.
کد خبر: ۹۸۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۹ 21 July 2021

به گزارش تابناک قم، نخستین نشست از سلسه نشست‌های بررسی چالش‌های پیش‌روی ششمین دوره شورای شهر قم با حضور روح الله امراللهی و محمدحسین دهناد از اعضای منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر و جمعی از فعالان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در دفتر پایگاه خبری تابناک قم برگزار شد.

محمدحسین دهناد منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به مبحث انتخاب شهردار قم گفت: در کمیته هفت نفره‌ای از منتخبین شورای شهر در حال ارزیابی عملکرد و کارنامه شهردار فعلی و بررسی سایر گزینه‌های مطرح شده هستیم.

وی بیان کرد: مدیریت یکپارچه شهری هنوز در هیچ یک از کلانشهر‌های کشور به وجود نیامده و تفاوت نگاه به مدیریت شهری در بین دستگاه‌های اجرایی و تصمیم ساز ملی زیاد است.

دهناد ابراز داشت: تشکل‌های دانشجویی باید سطح توقعات خود را علاوه بر شاخص مهم و لازم پاکدستی اعضای شورای شهر به سمت کارآمدی و پاسخگویی نسبت به عملکرد و برنامه محوری نیز ارتقا دهند.

به گفته وی، شفافیت در نهاد‌های اجرایی مساله مغفولی است و بسیاری از مدعیان شفافیت نیز در عمل اجازه ورود به مباحث ریشه‌ای و مالی را نمی‌دهند.

تشکیل کمیته ۷ نفره برای انتخاب شهردار قم/ انتخاب شهردار براساس اصول شایسته گزینی و برنامه محوری

منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: شهرداری قم در حقیقت بر روی گنج خوابیده است و می‌تواند اقدامات بسیار عمیق و ریشه‌ای را در سطح شهر قم رقم بزند و لازمه این امر تغییرات نگرش به منابع درآمد زایی جدید و افزایش سطح مطالبات شهروندان از مجموعه مدیریت شهری است.

دکتر دهناد در حفظ فضا‌های سبز شهری گفت: سالانه ۱۵۰ میلیارد تومان در قم برای حفظ سرانه سبز هزینه می‌شود در حالیکه می‌توان با بکارگیری روش‌های نوین و بکارگیری از توان بخش خصوصی نه تنها این هزینه را کاهش داد بلکه به یکی از منابع درآمدی برای شهرداری تبدیل نمود.

دکتر دهناد همچنین ابراز کرد: فقط ۱۳ درصد از فضای سبز شهری قم را بوستان‌های در مجاورت کاربری‌های مسکونی تشکیل می‌دهند و بقیه آن در ورودی‌ها و در فاصله زیادی از واحد‌های مسکونی واقع شده اند.

به باور وی، رویکرد شهرداری قم در نگهداری و افزایش کیفیت و عمر آسفالت در سطح معابر شهری نیز بایستی مورد بازنگری قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: ترجیح اولویت‌های شخصی و کوتاه مدت بر اولویت‌های عمومی و بلندمدت شهری یکی از مشکلات تصمیم گیری‌های مرتبط با شهر است که رشد و توسعه شهر را با دشواری همراه می‌کند.

منتخب شورای ششم شهر قم گفت: در شهر قم ۱۹ محله محروم احصا شده و در شورای ششم یک کمیسیون ویژه محلات محروم برای کاهش شکاف‌های شهری تشکیل خواهد شد.

گفتنی است، آقایان اسلامی، محرری، مسگری، ملایی، استقامت، دهناد و خانم آمره اعضای کمیته انتخاب شهردار در ششمین دوره شورای اسلامی شهر قم را تشکیل می‌دهند و آقای اسلامی به عنوان رئیس و خانم آمره و آقای دهناد به عنوان دبیران و آقای ملایی به عنوان سخنگوی کمیته با رأی اکثریت کمیته انتخاب شدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار