در نشست هم اندیشی به میزبانی مجموعه مقابر گنبد سبز بسترهای توسعه و رونق گردشگری قم بررسی شد.
کد خبر: ۹۸۰۲۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶ 21 July 2021

به گزارش تابناک قم،  نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت گردشگری با حضور مدیران و راهنمایان گردشگری، مسئولان آژانس های مسافرتی، هتل ها، مراکز اقامتی و بین راهی، انجمن هنرهای تجسمی به همراه جمعی از دانشجویان و هنرمندان برای بررسی بسترهای توسعه و رونق گردشگری قم در مجموعه تاریخی مقابر گنبد سبز برگزار شد.

در این نشست فعالان و علاقه مندان صنعت گردشگری ضمن قدردانی از تلاش های سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم در توجه به مباحث مربوط به گردشگری و ایجاد زیرساخت های جذب گردشگر، پیشنهاد و ایده های خود را نسبت به ارائه خدمات مطلوب تر به گردشگران و شهروندان ارائه و گزارشی از طرح و اقدامات انجام شده برای رونق صنعت گردشگری در شهر مقدس قم بیان نمودند.

 در این دورهمی و با تبادل نظر و همفکری مسئولان، هنرمندان و علاقه مندان عرصه گردشگری، تهیه طرح جامع خدمات گردشگری فرهنگی و هنری برای مجموعه تاریخی مقابر سبز به همراه استفاده از ظرفیت هنرمندان، راهنمایان گردشگری، سمن ها و انجمن های گردشگری جهت ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان و گردشگران مورد تاکید و توافق قرار گرفت.

همچنین در این نشست  براستفاده از تجربه شهرها و کشورهای موفق در عرصه جذب گردشگر، برنامه ریزی جهت اجرای برنامه های هنری، استفاده عملیاتی از ظرفیت دانشجویان رشته گردشگری و معماری و برنامه ریزی برای احداث کتابخانه تخصصی و برگزاری مستمر جلسات قم شناسی برای بهبود وضعیت گردشگری و افزایش ماندگاری مسافران در شهر مقدس قم تاکید شد.

گفتنی است مجموعه مقابر گنبد سبز قم مدفن امرای خاندان صفی و فروانروایان مستقل قم در قرن هشتم هجری است که با گچ بری های زیبا و متنوع در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار