روزنامه‌نگار بحرینی:
یک روزنامه‌نگار بحرینی ـ لبنانی درباره فلسفه حج گفت: حج به معنای نفی ظلم و ستم است؛ جنگ علیه حج به وسیله برخی، بی‌شک تفاهمی است که با دشمن صهیونیستی انجام داده است؛ کسی که دشمنی آشکاری بر ضد دشمن مسلمان دارد.
کد خبر: ۹۸۰۳۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷ 22 July 2021

به گزارش تابناک قم، خانم «سندس الاسعد» در کنگره بین‌المللی «حج؛ جهان اسلام، چالش‌ها و راهکارها» که به صورت مجازی از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد، حج را یکی از مقدس‌ترین مسایل اسلام عنوان کرد.

وی، به برخورد ناعادلانه رسانه‌های بزرگ جهانی با مساله حج به دلیل منافع سیاسی مورد انتقاد قرار داد و افزود: به دلیل ادعای بسیار زیاد از سودجیان، این موضوع را افراد در زمان طولانی فرموله کرده‌اند و سعی می کنند از این منفعت به خوبی استفاده نشود.

وی ادامه داد: هر چیزی که وهابیت گرفته، تخریب اسلام به وسیله ارتداد از میراث تاریخی است که مسلمانان داشته‌اند؛ وهابیت به صورت غیرقابل انکار در حال گسترش، تخریب نشان‌ها و نمادها و وقایع تاریخی در تمام منطقه  است. وقایع مهم تاریخی و فرهنگی به وسیله وهابیت در حال از بین رفتن و تخریب است؛ و این به خاطر سرگرمی‌ها و آمال و آرزوهای آن‌هاست.

وی با اشاره به بحث و گفت‌وگوی بسیاری از علما در مقابل وهابیت خاطرنشان کرد: این بحث برای این بوده است تا اصول اسلام منحرف نشود.

این روزنامه نگار بحرینی، وهابیت را بزرگ‌ترین تهدید اسلام ارزیابی و تصریح کرد: وهابیت سرطانی است که باعث تخریب میراث اسلام در بستر قتل عام و خوی ددمنشانه وهابیت شده است.

وی به پویش‌های رادیکال وهابیت بر ضد مسلمانان اشاره کرد و گفت: آنان بسیاری از مسلمانان را از حج محروم کردند؛ بسیاری از حقوق اولیه و انسانی و وظایف دینی را انکار کردند؛ نتوانستند از مکان‌های مقدس محافظت کنند و آن‌ها را نابود کردند. سعودی‌ها ادعای محافظت از مکان‌های مقدس اسلام را دارند، در حالی که از زیارت ایمان آوران سود می‌برند و سودجویی می‌کنند.

وی دشمنی صهیونیست‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: چنانچه به فلسفه حج امید داریم که به جنگ علیه بدی تاکید می‌کند، عدم تسلیم بر شیطان و صهیونیسم جزو فلسفه حج است. شکی نداریم که زوایای حج عمیق و فکر شده است.

وی صهیونیسم را به دنبال از بین بردن تعالیم ناب محمدی و مناسک آن ارزیابی کرد و  گفت: هدف آن‌ها تضعیف اسلام و توانایی‌ها و ارزش‌هاست؛ در این حال اعراب و مسلمانان باید در مقابل این توطئه بایستند و این کار باید با مقابله علیه تصدی سعودی بر مکان‌های مقدس باشد و مدیریت آن باید به دست ملت‌های مسلمان باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار