کاراته‌کای استان قم با درخشش در مسابقات مرحله نخست انتخابی تیم ملی کاراته بزرگسالان ایران مجوز حضور در اردوی اصلی این تیم برای شرکت در مسابقات جهانی را به دست آورد.
کد خبر: ۹۸۰۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸ 23 July 2021

به گزارش تابناک قم، کاراته‌ استان قم که در تنها دوره حضور این رشته در بازی‌های المپیک به میزبانی توکیو ژاپن نتوانست مجوز المپیک را کسب کند، حالا برای تداوم مدال‌آوری در سطح بین‌المللی دلخوش به استعدادهایی است که در انتخابی تیم ملی حضور دارند.

به همین منظور یک دوره پیکارهای انتخابی از سوی فدراسیون کاراته برنامه‌ریزی شد تا نفرات دعوت شده با حضور در مجموعه ورزشی شهید کبگانیان تهران و انجام تمرینات در اردوی مقدماتی، در یک رقابت انتخابی به رقابت بپردازند و دو نفر برتر مستقیم به اردوی تیم ملی کاراته برای حضور در مسابقات جهانی راه یابند.

به نمایندگی از قم محمد شایگان که سابقه کسب مدال از میادین مختلف بین‌المللی به ویژه رقابت‌های قهرمانی آسیا را دارد به همراه علی‌اکبر بختیاری از باشگاه انقلاب قم و مرتضی نعمتی دیگر کاراته‌کای قمی دارای مدال آسیایی از باشگاه استقلال به این انتخابی اعزام شدند.

طبق برنامه‌ریزی فدراسیون کاراته، روز نخست مسابقات انتخابی درون اردویی تیم ملی کاراته با برگزاری پیکار اوزان منهای 55، 60 و 67 کیلوگرم سپری شد و مرتضی نعمتی ستاره آینده‌دار کاراته استان قم در وزن منهای 60 کیلوگرم برابر رقبای خود به روی تاتامی رفت.

در پایان پیکارهای وزن منهای 60 کیلوگرم دو نفر صعود کننده مرتضی نعمتی از استان قم و سیدعلی کریمی بودند، در حالی که نعمتی موفق به کسب هفت پیروزی مقابل دیگر رقبای حاضر در این وزن شد و به عنوان نفر نخست وزن خود به مرحله بعدی اردوی تیم ملی راه پیدا کرد.

در این وزن سیدعلی کریمی‌نیا با 6 برد به عنوان نفر دوم راهی اردوی تیم ملی شد، در حالی که طبق اعلام کادر فنی تیم ملی کاراته در هر وزن دو نفر انتخاب می‌شوند و دیگر نفرات برتر در مسابقات قهرمانی کشور که پس از المپیک توکیو برگزار می‌شود انتخاب خواهند شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار