مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: با توجه به پیش‌بینی افزایش دما در هفته جاری، نیازمند همکاری همه بخش‌ها برای جلوگیری از خاموشی‌ها در این استان هستیم.
کد خبر: ۹۸۰۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰ 24 July 2021

به گزارش تابناک قم، مهدی آهنین روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی مبنی بر افزایش شدت گرما در هفته پیش رو با افزایش مصرف برق مواجه خواهیم شد.

وی تصریح کرد: قطعا هفته پیش رو یکی از سخت‌ترین هفته‌های صنعت برق خواهد بود که امیدواریم با همکاری مردم و مشترکان خاموشی نداشته باشیم.

وی یادآور شد: تمام تلاش همکاران شرکت توزیع برق قم به کار گرفته شده تا خاموشی در استان اتفاق نیفتد و یا در حداقل ممکن باشد، لیکن از تمامی شهروندان تقاضا داریم در ساعات اوج مصرف (۱۲ الی ۱۸) از وسایل برقی پرمصرف غیرضروری استفاده نکنند.

آهنین‌پنجه ادامه داد: شهروندان باید استفاده از وسایل برقی پرمصرف را به ساعات پایانی شب و یا اول صبح انتقال دهند تا شاهد خاموشی ناشی از کمبود تولید برق نباشیم.

وی گفت: تنظیم درجه کولرگازی بر روی ۲۵ درجه سانتی‌گراد، استفاده از دور کند کولر آبی و خاموش کردن روشنایی‌های غیرضرور را بسیار اثربخش عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد: با رعایت نکات مدیریت مصرف و مشارکت همه بخش‌ها از این هفته سخت نیز به‌خوبی عبور کنیم.

در حال ‌حاضر حدود ۶۰۰ هزار مشترک برق در استان قم وجود دارد؛ ۱۳ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۴ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار