معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، قم را یکی از پنج استان برتر کشور در انجام تست سریع کرونا دانست و بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی در اماکن متبرّکه استان تأکید کرد.
کد خبر: ۹۸۰۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴ 24 July 2021

به گزارش تابناک قم، سیامک محبی امروز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به رهگیری کرونایی هفتگی حدود شش هزار نفر در استان بیان کرد: متأسفانه رهگیری همه بیماران و اطرافیان آنان در قم ممکن نیست، چراکه برخی از بیماران در ارائه شماره تلفن و همچنین نشانی خود کوتاهی می کنند.

وی با تأکید بر ضرورت فرهنگسازی برای تحقق ۱۰۰ درصدی رهگیری بیماران کرونایی و اطرافیان آنان در استان یادآور شد: آخرین آمار مراقبت از بیماران کرونایی در منزل و در تداوم اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی در قم بیانگر مراقبت از ۵۷ نفر از بیماران کرونایی در منزل و در طول هفته اخیر است.

رئیس مرکز بهداشت استان با بیان این که قم در انجام تست سریع کرونا جزو پنج دانشگاه علوم پزشکی برتر کشور است خاطر نشان کرد: آخرین آمار هفتگی بازدیدهای نظارتی در طرح شهید سلیمانی نشان می دهد حدود دو هزار و ۳۰۰ بازدید، حدود ۶۰۰ اخطار و ۱۰۷ پلمب را به دنبال داشته است.

وی با ابراز خرسندی از افزایش بازدیدهای نظارتی نیروهای بسیج و هلال احمر در طرح شهید سلیمانی ابراز امیدواری کرد این بازدیدها بیشتر از پیش گسترش یابد.

محبی درباره میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بین اماکن و مشاغل مختلف نیز گفت: ادارات و سازمان ها، نانوایی ها، صنایع، جایگاه های سوخت، آرامستان ها، پایانه های مسافربری درون و برون شهری، دفاتر اسناد رسمی، هتل ها و مسافرخانه ها، مجتمع های خرید و پاساژها، آرایشگاه ها، فروشگاه های زنجیره ای، مطب ها، مراکز تشخیصی درمانی، اماکن ورزشی تفریحی و همچنین بانک ها جزو مواردی هستند که میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در آن ها کمتر از ۷۵ درصد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با ابراز تأسف از تداوم برگزاری مراسم های پُرتراکم در اماکن متبرکه خاطرنشان کرد: خوشبختانه شاهد افزایش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران و همچنین مساجد استان هستیم، اما همچنان باید اذعان کرد که برخی مراسم های پُرتراکم و برخی تجمع ها در این اماکن ادامه دارد.

وی با بیان چالش رعایت فاصله گذاری در این اماکن بیان داشت: البته تراکم و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس های شهری هم دیده می شود که امیدواریم با اضافه شدن اتوبوس های خریداری شده و نوسازی شده به ناوگان اتوبوسرانی شهری، این معضل حل شود.

محبی سپس به اخطارهای داده شده دو هفته اخیر به برخی تالارهای پذیرایی، آبمیوه و بستنی فروشی ها، رستوران ها و گیم نت ها توجه داد و اظهار کرد: برخی از این اخطارها، تعطیلی و یا پلمب برخی از این واحدهای صنفی را به دنبال داشته است.

رئیس مرکز بهداشت استان درباره آخرین آمار استفاده از ماسک در بین مردم استان نیز تصریح کرد: متوسط استفاده از ماسک در اماکن عمومی و همچنین وسائل نقلیه عمومی ۶۵ درصد است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار