با توجه به اینکه قم مقصد بسیاری از مهاجران افغانستانی خواهد بود، احتمال دارد با ورود این مهاجران به این استان و عدم رعایت دقیق شیوه‌نامه‌ها توسط آنان شاهد اوج‌گیری مجدد بیماری باشیم.
کد خبر: ۹۸۸۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳ 25 August 2021

به گزارش تابناک قم، این روزها که موج اخبار منفی در جامعه جریان دارد، جدا از آسیب‌هایی که این اخبار بر روح و روان افراد جامعه باقی میگذارند باعث دلهره‌هایی نیز میشوند.

دلهره از گره خوردن اخبار منفی و انفجار یک واقعه سخت‌تر. اتفاقات بدی که هرکدام در مدار خود در حال رخ دادن هستند و اگر زمانی چند اتفاق بد باهم تلفیق شوند آنوقت ممکن است چه شرایطی پیش بیاید؟!

این روزها حال خاورمیانه خوب نیست، افغانستانی که بدست طالبان افتاد و هزاران مردمی که از ترس آینده‌ پیش رویشان فرار را بر قرار ترجیح دادند و ایرانی که آمار فوتی‌های کرونایش عددی نجومی شده‌است.

حال تلفیق این دو اتفاق ممکن است اخبار تلخ‌تری را برای آینده رقم بزند؛ مسلما ایران به دلیل مجاورت و نزدیکی مرزی و... اولین هدف برای افغانستانی‌هایی است که کشورشان را ترک کرده‌اند و با اوضاع تشدید بیماری و روند کند واکسیناسیون شرایط وخیم کشور، با حضور مهاجران و افزایش جمعیت قطعا شرایط چندین پله بدتر میشود و در ایران گره کوری از کرونا درست میشود که باز کردنش هزاران بار سخت‌‌تر از الان است.

حال در میان استان‌های مختلف کشور به نظر میرسد که استان قم به دلایل زیادی انتخاب بیشتر مهاجران افغانستانی است.

وزیر بهداشت در این باره بیان کرد: با توجه به اینکه قم مقصد بسیاری از این مهاجران خواهد بود، احتمال دارد با ورود این مهاجران به این استان و عدم رعایت دقیق شیوه‌نامه‌ها توسط آنان شاهد اوج‌گیری مجدد بیماری باشیم.

نمکی گفت: ویروس کرونا در آینده جهش های متعددی خواهد داشت و احتمالاً ویروس های آینده، واکسن را هم زیر سوال خواهد برد.

همچنین مدیر کل امور مرزی وزارت کشور در خصوص مهاجرت افغانستانی‌ها به ایران و وخیم‌تر شدن شرایط کشور، تصریح کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا، گذرگاه‌های مرزی مشترک ایران و افغانستان با محدودیت‌ها سخت‌گیرانه‌ای روبرو بوده و به استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی ابلاغ شده تا در صورت حضور اتباع افغانستان در مرزها آنها را به کشور خود برگردانند.

مسلما شرایط سخت مردم عزیز افغانستان برای تمام جهان روشن است، اما متاسفانه ایران اکنون در شرایطی نیست که بتواند با افزایش جمعیت رو به رو شود و ورود مهاجران باعث بهم ریخته تر شدن اوضاع هم برای مهاجران و هم ایرانیان و هم شرایط شهرهایی چون استان قم که احتمال اقامت در آنجا بیشتر است میشود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار