نیم نگاهی به تغییرات این نقشه کافی است تا بحران عظیمی که در این ماه‌ها با آن دست به گریبان بوده ایم، خودنمایی کن؛ بحرانی که حالا در برخی استان‌ها به قله اوج رسیده و در بعضی استان‌ها از قله عبور کرده و در مسیر نزول قرار گرفته است؛ این را گزارش‌هایی می‌گویند که وزارت بهداشت تهیه می‌کند و در تهیه نقشه رنگ بندی کرونایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۸۹۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸ 28 August 2021
روند افزایشی شهر‌های قرمز کرونایی در کشورمان بعد از دو ماه متوقف شد؛ این را به روزرسانی اخیر نقشه رنگ بندی کرونایی در کشورمان نشان می‌دهد که از ساعاتی دیگر اجرایی خواهد شد.

به گزارش تابناک قم، از پنجم تیرماه امسال که نقشه رنگ بندی کرونایی به روز رسانی شد و حکایت از شیوع سویه جدید ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ در مناطقی از جنوب و جنوب شرقی کشورمان داشت تا به امروز، این نقشه طی چندین نوبت به روز شد و هر بار، از شمار شهر‌های زرد و نارنجی آن کاسته و بر شمار شهر‌های قرمزش افزوده شد؛ روندی که در انتهایش نقشه ایران تقریبا یکپارچه سرخ شد و حتی در این وضع نیز ثابت نماند و به اوضاع وخیم تری رسید.
 
 تغییرات نقشه رنگ‌بندی کرونایی در دو ماه اخیر - برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید
 

نیم نگاهی به تغییرات این نقشه کافی است تا بحران عظیمی که در این ماه‌ها با آن دست به گریبان بوده ایم، خودنمایی کند. بحرانی که حالا در برخی استان‌ها به قله اوج رسید و در بعضی استان‌ها از قله عبور کرده و در مسیر نزول قرار گرفته است. این را گزارش‌هایی می‌گویند که وزارت بهداشت تهیه می‌کند و هرچند جزییات زیادی از آن‌ها را با عموم مردم به اشتراک نمی‌گذارد، در تهیه نقشه رنگ بندی کرونایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش‌ها و در آخرین به روزرسانی نقشه کرونایی کشورمان که از فردا اعمال خواهد شد، شمار شهر‌های قرمز کشورمان از ۳۵۹ به ۳۰۶ شهرستان کاهش یافته، به همین تناسب شمار شهر‌های نارنجی از ۵۹ به ۱۱۰ شهرستان افزایش یافته و شمار شهر‌های زرد رنگ هم از ۳۰ به ۳۲ رسیده است. با این یادآوری که به مانند پنج ماه اخیر خبری از شهر آبی در نقشه کشورمان نیست.

تغییراتی امیدبخش که انتظار می‌رود تداوم بیابند و به کاهش شهر‌های قرمز در روز‌ها و هفته‌های آتی منجر شوند؛ هرچند برخی تصمیمات مانند پایان دادن به منع تردد به شهر‌های قرمز و نارنجی از فردا ـ که ساعاتی پیش به نقل از رئیس پلیس راه کشور رسانه‌ای شد ـ و مجاز بودن تردد به صرف پرداخت جریمه، مجال زیادی برای خوشحالی نمی‌گذارد.

این در حالی است که بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم در نخستین روز فعالیت خود از اعمال تغییراتی در مدیریت کرونا در کشور خبر داد که از جمله آن‌ها اعمال «لاک داون هوشمند» در کشور است. راهکاری که لازم است چیستی و چگونگی اجرایش تشریح گردد، اما اگر از جنس مجاز کردن تردد در کشور به شرط پرداخت پول (جریمه) باشد، بعید است نتیجه مطلوبی به دنبال داشته باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار