برخی از مدافعان سلامت در فشار سنگین بیماری کرونا مانده‌اند و تلاش می‌کنند. حتی در روزهای تعطیل یا به صورت داوطلبانه در مراکز درمانی حضور پیدا می‌کنند. تعدادی به دلیل بیماری خود و خانواده‌هایشان یا به دلیل سن بالا سر کار حاضر نشدند که دلیل موجهی است اما تعدادی هم وظیفه خود را انجام ندادند که به تعزیرات حکومتی و مراکز قانونی معرفی شدند.
کد خبر: ۹۸۹۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰ 28 August 2021

به گزارش تابناک قم، زجرهای هشت سال جنگ تحمیلی را خاطرتان هست؟ اگر سنتان هم قد نمیدهد قطعا خاطرات و قصه‌هایش را شنیده‌اید. حالا سالها از آن دوران میگذرد ولی هنوز آثار جنگ در بدن رزمندگان و خاک‌ ایران باقی مانده‌است. اکنون نزدیک دو سال از شیوع ویروس میگذرد و مدتی است وخامت اوضاع مثل روزهای اول و شاید هم بدتر شده باشد. حدود دو سال است پزشکان و پرستاران در بدترین شرایط شیوع، کم خوابی‌ها، افزایش شیفت و آمار بالای مبتلایان و از دست رفتگان، دقیقا جایی که ویروس با تمام توانش حاضر است، ایستاده‌اند و تحمل میکنند به امید تلفات کمتر، به امید روزی که بدون شیلد و ماسک و دستکش راحت بخوابند.

با ساخت واکسن این امید در دل کادر درمان بیش از پیش شد و تصور این بود با واکسینه شدن، آمار مبتلایان و فوتی‌ها کاهش یافته و از سختی کار این عزیزان کاسته میشود؛ اما متاسفانه با روند کند واکسیناسیون در ایران، و البته جهش ویروس و پیدایش ویروسی سخت‌تر، اوضاع آنطور که تصور میرفت پیش نمیرود. همچنین با طولانی شدن روزهای کرونایی، مردم از ترس و شاید هم از روی عادی شدن شرایط، علائم را جدی نمیگیرند و با مراجعه دیر به پزشک کار خودشان و کادر درمان را سخت تر میکنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم در این باره گفت: بر اساس اطلاعات علمی و ثابت شده، چند دارو اگر به موقع برای کووید ۱۹ تجویز شود این بیماری درمان می‌شود اما متأسفانه افراد با تأخیر مراجعه می‌کنند.

حسین عادلی افزود: واکسیناسیون باید به سرعت انجام شود. هرچند واکسن ایمنی صد درصد نمی‌دهد اما با وجود تزریق واکسن باید پروتکل‌های بهداشتی مانند ماسک زدن و فاصله گذاری رعایت شود تا زنجیره ویروس قطع شود.

وی با توصیه موکد به تزریق هر نوع واکسنی، بیان کرد: واکسن احتمال ابتلا و سرایت بیماری و شدت آن را کم می‌کند. از تعداد بستری در «آی سی یو» و مرگ و میر ناشی از آن می‌کاهد و کشور را از بحران خارج می‌کند.

وی در ادامه در خصوص کادر درمان گفت: برخی از مدافعان سلامت در فشار سنگین بیماری کرونا مانده‌ اند و تلاش می‌کنند. حتی در روزهای تعطیل یا به صورت داوطلبانه در مراکز درمانی حضور پیدا می‌کنند. تعدادی به دلیل بیماری خود و خانواده‌هایشان یا به دلیل سن بالا سر کار حاضر نشدند که دلیل موجهی است اما تعدادی هم وظیفه خود را انجام ندادند که به تعزیرات حکومتی و مراکز قانونی معرفی شدند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم، تصریح کرد: در شرایط اقتصادی فعلی متاسفانه خدمت پزشکان و پرستاران به صورت نسیه ارائه می‌شود و پول آن با تأخیر پرداخت می‌شود. بیمه‌ها با تأخیر چند ماهه مطالبات این قشر را پرداخت می‌کنند. این اقدام برخی مراکز را به تعطیلی کشانده و در بخش دولتی وضعیت بدتر است.

ریشه کن شدن این بیماری تنها با دعا اتفاق نمی‌افتد و نیازمند واکسیناسیون سریع‌تر و رعایت بهداشت از جانب مردم است، توجه به شرایط پزشکان نیز میتواند در روحیه دهی به آنان و بهتر شدن اوضاع کمک کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار