به موجب این حکم و در اجرای صدر تبصره ۳ ذیل بند ۱ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب۱-۳-۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی آن و براساس پیشنهاد شورای اسلامی شهر تهران، جنابعالی را به سمت شهردار تهران منصوب می‌نمایم.
کد خبر: ۹۹۰۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰ 04 September 2021
به گزارش تابناک قم، زاکانی که پیشتر با رای قاطع شورای ششم شهر تهران به عنوان شهردار کلانشهر پایتخت برگزیده شده بود، با حکم وزیر کشور رسما مجوز تکیه به این کرسی را به دست آورد.
 
سیزدهم مرداد، زمانی که اعلام شد اعضای منتخب شورای شهر تهران در نشستی غیررسمی در خصوص شهردار تهران، با 12 رای علیرضا زاکانی را برگزیده اند، برخی تصور می کردند که ممکن است ترکیب آرا در ادامه مسیر تغییر کرده و فرد متفاوتی شهردار تهران شود. دیدگاهی که تکذیب رای گیری توسط برخی اعضای شورا به تقویتش کمک می کرد.
 
با تایید وزیر کشور، «علیرضا زاکانی» رسما شهردار تهران شد + متن و تصویر حکم
 
البته زمان زیادی طول نکشید تا مشخص شود که زاکانی شهردار منتخب شورا خواهد بود. فردی که به تازگی از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری فارغ شده و برای عموم ایرانیان نام آشنا شده بود و در دومین نشست رسمی شورای شهر در هفدهم مرداد ماه، با کسب 18 رای از 21 عضو شورا، به عنوان شهردار تهران برگزیده شد. انتخابی که برای تکیه زدن وی به کرسی شهرداری تهران کافی نبود و نیاز به طی مراحلی داشت.
 
از جمله این مراحل، طی شدن روند خروج وی از کسوت نمایندگی مجلس شورای اسلامی بود که کمی بعد محقق شد و در نهایت، تایید وی توسط وزیر کشور. اتفاقی که گفته می شود موانعی در مسیر تحقق آن قرار دارد که از جمله آنها، تحصیلات غیرمرتبط زاکانی با مقررات مربوط به تعیین شهردار بود که ظاهرا رفع شده است. این را حکمی نشان می دهد که امروز توسط وزیر کشور دولت سیزدهم امضا شد.
 
بر اساس این حکم که دکتر احمد وحیدی امضا کرده، علیرضا زاکانی رسما شهردار تهران شده است و می تواند امور اجرایی پایتخت را در دست بگیرد. اموری که در کمتر از یک ماه اخیر در دست سرپرستی بود که شورای ششم تا تعیین تکلیف وضعیت زاکانی به این سمت گمارده بود و حالا ماموریتش پایان یافته است.
 
 

متن کامل وزیر کشور برای انتصاب شهردار تهران بدین شرح است:

جناب آقای دکتر علیرضا زاکانی

سلام علکیم
با احترام، ضمن تبریک انتخاب جنابعالی، به موجب این حکم و در اجرای صدر تبصره ۳ ذیل بند ۱ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب۱-۳-۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی آن و براساس پیشنهاد شورای اسلامی شهر تهران، جنابعالی را به سمت شهردار تهران منصوب می‌نمایم. با عنایت به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و مفاد بیانیه گام دوم انقلاب، شایسته است با انتخاب مدیران متعهد و کارآمد و برنامه ریزی دقیق، اهداف و سیاست‌های ذیل را محقق نمائید.

پایبندی به اصول و ضوابط معماری اسلامی- ایرانی و گسترش نماد‌های دین و اخلاق،
هویت بخشی به سیما و منظر شهر‌ها و استحکام بناها،
رعایت ملاک‌های امانت، دینداری، کفایت و کارآمدی،
شفافیت فرآیند‌ها و شناخت گلوگاه‌های فساد خیز و مبارزه جدی با عوامل آن،
تسهیل، تسریع و انضباط در خدمت رسانی به شهروندان و پوشش فراگیر خدمات شهری،
رعایت توزیع عادلانه خدمات، امکانات و نگاه عدالت گستر به اقشار محروم و آسیب پذیر با رویکرد محله محوری،
توجه اساسی به ظرفیت جوانان و رسیدگی ویژه به امور بانوان، ایثارگران، سالمندان و معلولان،
اهتمام جدی و مسئولانه به توسعه پایدار و حفظ محیط زیست و ارتقاء فضای سبز شهری،
افزایش نشاط و فضیلت‌های معنوی، فرهنگی و اجتماعی،
توجه ویژه به آبادانی مراکز فرهنگی و مذهبی و ترویج هنجار‌های اسلامی،
تکریم و حسن سلوک با مردم و جلب اعتماد عمومی،
جلب مشارکت‌های مردمی و نوآوری و خلاقیت در ارائه خدمات،
همکاری متقابل با مسئولین ملی و محلی به منظور تقویت مدیریت شهری کارآمد.

امیدوارم با استعانت از پروردگار یکتا و در ظل توجهات حضرت بقیه ا... الاعظم ارواحنا فداه و رعایت کامل قوانین و مقررات مربوط و لحاظ نمودن سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب در تحقق اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موفق و موید باشید.
 
احمد وحیدی
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار