امروز شرایط استان قم خوب نیست و با واکسن‌هراسی قمی‌ها روز به روز شرایط سخت‌تر میشود. کاش ضرب‌المثل‌های قدیمی امروز به کارمان می‌آمد و کاش کسانی که بدون توجه به جان خود و دیگران از زدن واکسن سر باز می زنند دیگر شعار شجاعت ندهند و از شرایط سخت گسترش بیماری شکایت نکنند.
کد خبر: ۹۹۱۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹ 04 September 2021

به گزارش تابناک قم، میشنیدیم که میگفتند ترس برادر مرگ است و نهی میکردند ترسیدن را. شجاعت را بزرگترین قدم در تمام اهداف کوچک و بزرگ زندگی میدانستند و ترس را دلیل عقب‌ماندگی.

حالا چه شده‌است که ترس و هراس این روزها بر مردمی که روزی ضرب‌المثل‌هایشان بر ضد ترس بود چیره شده‌است؟

از واکسن هراسی میگویم، پدیده‌ای که اکنون در این اوضاع نابسامان شیوع کرونای دلتا و آمار بالای فوتی‌ها و کمبود تخت در بیمارستان‌ها، به قول همان قدیمی‌های شجاعمان، قوز بالای قوز شده‌است.

شرایط عجیبی است، عده ای که هنوز نوبت واکسیناسیونشان فرا نرسیده در تب و تاب واکسن هستند و عده دیگری که مدت‌هاست نوبتشان شده هنوز واکسیناسیون نشده‌اند.

تزریق واکسن پایان راه کرونا نیست اما میتواند کنترل زیادی بر شیوع و مرگ داشته باشد لذا پدیده واکسن‌هراسی آثار زیان‌باری را برای جامعه در پی دارد.

همانطور که در مورد همه چیز برای مثال اینترنت، میگفتند ابتدا فرهنگش بین مردم جا بیفتد بعد خودش، برای واکسن هم بهتر بود همین اتفاق بیفتد.

تصور میشد که بعد از ۱۸ ماه مردم خسته از این شرایط سخت از واکسن استقبال گرمی داشته باشند بنابراین تبلیغ و فرهنگسازی آنطور که باید انجام نشد و اکنون مردم شهرهای مختلف خصوصا استان قم از زدن واکسن امتناع میکنند.

معاون استاندار قم، در جلسه شورای اطلاع رسانی استان قم، در خصوص واکسن‌هراسی شدید مردم قم بیان کرد: با وجود ایجاد زیرساخت‌ها و افزایش مراکز تجمیعی مناسب از سه به ۲۸ مرکز، استقبال از تزریق واکسن در قم بسیار پایین بوده‌است.

وی تصریح کرد: تنها ۳۰ درصد از جامعه هدف در استان واکسن زده‌اند و تاکنون ۳۹۶ هزار دز واکسن تزریق شده‌است که از این تعداد، کمتر از ۱۰ درصد هر ۲ دوز را دریافت کرده‌اند.

بیژن سلیمانپور با اشاره به اینکه، ضروری است که اثرگذاری مثبت واکسیناسیون در کاهش مرگ و میر و کنترل کرونا به خوبی برای مردم تبیین شود، افزود: ارائه خدمات منوط به واکسیناسیون به ستاد ملی کرونا پیشنهاد می‌شود تا خدمات دستگاه‌های مردم با ارائه کارت واکسیناسیون انجام شود تا با این تصمیم، ترغیب مردم به واکسن زدن افزایش یابد.

اجباری کردن طرح واکسیناسیون قطعا بی پاسخ نمیماند و موجب بالارفتن آمار افراد واکسینه شده‌ میشود؛ اما فرهنگسازی جدی و آگاه‌سازی مردم از پیش‌تر، به گونه‌ای که مانع باور کردن اطلاعات نادرست فضای مجازی باشد، قطعا پاسخ بهتری داشت. امروز شرایط استان قم خوب نیست و با واکسن‌هراسی قمی‌ها روز به روز شرایط سخت‌تر میشود.

کاش ضرب‌المثل‌های قدیمی امروز به کارمان می‌آمد و کاش کسانی که بدون توجه به جان خود و دیگران از زدن واکسن سر باز می زنند دیگر شعار شجاعت ندهند و از شرایط سخت گسترش بیماری شکایت نکنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار