معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با تأکید بر اینکه در سال‌های گذشته تلاش شده که دغدغه متولیان در حوزه املاک شهرداری افزایش یابد، گفت: در این زمینه کمیته ارتقای منابع هر هفته تشکیل جلسه می‌دهد.
کد خبر: ۹۹۲۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹ 08 September 2021

به گزارش تابناک قم، سید مرتضی حسام‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به وظایف اداره املاک در شهرداری قم اظهار داشت: لیست املاکی که شهرداری در اختیار دارد، اعم از قابل مصرف یا ثابت در بانک املاک نگهداری می‌شود.

وی با بیان اینکه گسترده‌ترین کار اداره املاک مقوله تملکات است، ابراز کرد: این اقدام موضوعی بوده که به استناد طرح تفصیلی، آغاز و به‌عنوان اولویت در بودجه‌های سالیانه دیده می‌شود و از پیچیده‌ترین کارها در شهرداری است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم حوزه املاک را چالشی دانست و تصریح کرد: ذات این موضوع چالشی بوده و وقتی مسئلهای ذاتاً دچار چالش است، عملکردها در آن بسیار مهم است؛ دلیل چالشی‌بودن این موضوع هم آن بوده که قیمت‌گذاری در ملک اساس خاصی ندارد و موضوعی بسیار پیچیده است.

وی ادامه داد: در اصول حسابداری، قیمت تمام شده یک کالا به مواد تشکیل دهنده، دستمزد و هزینه‌های بالاسری بستگی دارد، اما قیمت‌گذاری زمین، صفر تا صد مسئله، عرفی است، همچنین یک بخش از پیچیدگی این موضوع هم به خاطر مسائل حقوقی است.

حسام‌نژاد یکی از نقاط قوت در شهر قم را موضوع ملک و املاک برشمرد و یادآور شد: بیشترین توجه معاونت اقتصادی شهرداری در سال‌های گذشته به موضوع ملک اختصاص‌یافته است و در این سال‌ها در مقوله شفافیت قیمت، رعایت صرفه و صلاح شهرداری کار مهمی در املاک انجام‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه در سال‌های گذشته تلاش شده که دغدغه متولیان در حوزه املاک شهرداری افزایش یابد، گفت: در این زمینه کمیته ارتقای منابع با حضور معاونت مالی اقتصادی، معاونت شهرسازی، مشاورین شهردار، مدیران کل املاک، درآمد، حقوقی و … هر هفته تشکیل جلسه می‌دهد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با اشاره به برگزاری این جلسات اذعان کرد: در این جلسات یک منبع که شاید یک زمین باشد، مطرح و بررسی میشود که ممکن بوده طی چه اقداماتی بهترین بهره‌وری از این منبع اقتصادی در شهرداری اتفاق بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: این املاک باید از حالت رهاشده و کم‌ارزش به بهترین حالت خود تبدیل شود؛ دقیقاً گویا املاک خودمان است که باید به بهترین بهره‌وری اقتصادی برسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار