رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به تداوم روند مطلوب واکسیناسیون در استان ابراز امیدواری کرد با افزایش واردات واکسن و تولید داخلی آن، همه محدودیت ها برای واکسیناسیون برداشته شود.
کد خبر: ۹۹۲۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰ 08 September 2021

به گزارش تابناک قم، محمدرضا قدیر در نشست امروز ستاد استانی مبارزه با کرونا با ابراز خرسندی از کاهش شیب صعودی بیماری کرونا در استان خاطر نشان کرد: این شیب به حالت فِلَت یا همان مُسطّح رسیده است، اما این مسئله باید به مدت حداقل یک هفته تداوم داشته باشد تا مطمئن شویم که به قله موج فعلی بیماری رسیده ایم.

وی با ابراز نگرانی از روند افزایشی بستری بیماران بدحال کووید۱۹ در استان بیان کرد: متأسفانه بیماران با چند هفته تأخیر به بیمارستان ها مراجعه می کنند و همین امر، روند درمان را به خلل هایی مواجه می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سپس از بستری حدود ۳۱۰ بیمار بدحال کرونایی در مراکز درمانی استان خبر داد و گفت: تمرکز فعلی ما بر انجام اقدامات ویژه درباره بیماران بدحال بستری شده است.

وی درباره آخرین آمار فوتی های کرونایی در استان نیز اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر و به طور میانگین روزانه، ۲۵ تا ۳۰ فوتی کرونامثبت در استان ثبت می شود.

قدیر اضافه کرد: تلاش ما بر آن است تا با کنترل بیشتر موج فعلی این بیماری، از اتصال آن به موج بعدی جلوگیری کنیم که در این مسیر، تداوم روند واکسیناسیون و گسترش آن بسیار مهم است.

وی با ابراز رضایت از تداوم روند مطلوب واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در استان یادآور شد: در روزهای اخیر و با کاهش رده سنی در استان، به رکورد تزریق ۱۷ هزار دُز واکسن در یک روز رسیدیم و امیدوارم روند گسترش واکسیناسیون در استان همچنان ادامه داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در عین حال اذعان کرد: بر اساس وعده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ان شاء الله با افزایش واردات واکسن و افزایش تولید داخلی آن، محدودیت سِنّی واکسیناسیون در سراسر کشور برداشته می شود.

وی همچنین از بازدید بامداد امروز فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از روند آماده سازی بیمارستان تنفسی در قم خبر داد و گفت: امیر موسوی در بازدید امروز دستور دادند تا این بیمارستان در اسرع وقت آماده شود و بر این اساس امیدواریم که این بیمارستان دائمی با ۷۰ تخت مجهّز تنفسی حداکثر تا اوایل هفته بعد در محوطه بیمارستان شهید بهشتی قم افتتاح شود و خدمات رسانی به بیماران، روند بهتری را طی کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار