ملی‌پوش کشتی فرنگی استان قم در ترکیب تیم ملی بزرگسالان ایران از رقابت‌های بین‌المللی برگزار شده در کشور صربستان موفق به کسب مدال برنز شد.
کد خبر: ۹۹۲۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳ 08 September 2021

به گزارش تابناک قم، از بین رویداد‌های بین‌المللی برگزار شده بعد از پایان بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ توکیو، مسابقات قهرمانی جوانان جهان و همچنین پیکار‌های بین‌المللی صربستان در رشته کشتی فرنگی برای ورزش قم و قمی‌های علاقمند به این عرصه مهم اجتماعی اهمیت بسیار زیادی دارد.

ابتدا تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران به سرمربیگری روح‌الله میکائیلی مربی ارزنده کشتی قم و با حضور امیر عبدی به عنوان کشتی‌گیر و علی عبدی به عنوان سرپرست تیم ملی در کشور روسیه به مقام نایب‌قهرمانی دنیا دست یافت و سپس ملی‌پوش کشتی فرنگی قم از رقابت‌های بین‌المللی صربستان صاحب مدال شد.

از بین کشتی‌گیرانی که به نمایندگی از استان قم در اردوی آماده‌سازی تیم اعزامی به رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان جهان حضور دارند و در راه کسب آمادگی باری حضور موفق در این رویداد بزرگ کاندیدای اعزام به رقابت‌های بین‌المللی صربستان شدند، محمدجواد رضایی موفق به کسب مدال شد.

رقابت‌های بین‌المللی صربستان با عنوان جام ایوانوویچ صربستان به انجام رسید و تیم ایران با حضور کشتی‌گیران اوزان ۵۵، ۶۰، ۶۷، ۷۲، ۷۷، ۸۷ و ۱۳۰ به این رقابت‌ها رفت، در حالی که محمدجواد رضایی ملی‌پوش قم در وزن ۶۷ کیلوگرم به مقام سوم و نشان برنز این جام معتبر دست پیدا کرد.

در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدجواد رضایی با توجه به حاضر نشدن حریف یونانی از مرحله نخست عبور کرد و به دور دوم راه یافت، در همین وزن علیرضا نجاتی دیگر نماینده کشتی قم نیز حضور داشت که در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۳ مقابل جامبولات لوکایف از روسیه پیروز شد.

در ادامه پیکار‌های این وزن محمدجواد رضایی در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر علیرضا نجاتی را از پیش‌رو برداشت و به مرحله نیمه‌نهایی رسید، سپس مقابل نظیر عبدالله یف از روسیه با نتیجه ۵ بر ۳ نتیجه را واگذار کرد و به دیدار رده‌بندی رفت که در این مرحله مقابل اصلان ویسایتوف از روسیه با نتیجه ۶ بر ۵ به برتری رسید و مدال برنز گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار