معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم از پایان عملیات تصفیه خانه آب قم و بازگشت به حالت عادی خبر داد.
کد خبر: ۹۹۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶ 09 September 2021

به گزارش تابناک قم، محسن بهشتی که امروز در ستاد استانی مبارزه با کرونا سخن می گفت با اشاره به برگزاری جلسه روز شنبه هفته جاری برای مرور جزئیات این طرح گفت: طبق برنامه زمان بندی در نظر گرفته شده قرار بود تا عملیات اتصال تصفیه خانه دوم شهر قم به مدار حداکثر طی ۲۴ و حداقل طی ۱۵ ساعت انجام شود.

وی اضافه کرد: البته برخی اطلاع رسانی های انجام شده به قطع آب شهر در این ساعات اشاره داشت، در حالی که قطع آب تصفیه خانه به منزله قطع آب شهر نیست و در این مدت از پشتوانه مخازن موجود و چاه های آب استفاده شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم سپس افزود: خوشبختانه این عملیات از ساعت ۶ صبح دیروز آغاز و در طی ۱۴ ساعت یعنی در ساعت ۲۰ روز سه شنبه شانزدهم شهریور ماه به اتمام رسید.

وی با بیان این که در این ۱۴ ساعت مشکلی در نقاط مختلف شهر احساس نشد بیان کرد: اتصال جریان اصلی آب در حالی از ساعت ۲۰ روز گذشته انجام شد که همچنان امکان استفاده از مخازن آب وجود داشت.

بهشتی با تشکر از دست اندرکاران و پیمانکار پروژه یادآور شد: البته برنامه ریزی اضطراری هم درباره این عملیات صورت گرفته بود تا در صورت عدم پیشرفت پروژه تا ظهر دیروز، تصمیمات خاص درباره آن گرفته شود.

همچنین مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز که به صورت ویدئوکنفرانسی در این نشست حضور داشت با اشاره به تهیه سناریوی تأمین آب در این عملیات گفت: کل مخازن آب شهر پیش از شروع این عملیات پر و تمام چاه ها و خط فرعی انتقال آب شهر هم با ظرفیت کامل وارد مدار شد.

علی جان صادق پور افزود: همچنین تانکرهای سیار آبرسانی هم برای مواقع اضطراری در اجرای این عملیات در نظر گرفته شده بود که خوشبختانه نیازی به آن ها ایجاد نشد، ضمن آن که کیفیت آب هم در این ساعات تغییری نکرد.

در عین حال مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قم هم در این نشست به انجام این عملیات طی ۱۴ ساعت اشاره و اذعان کرد: تست های مربوط به این تصفیه خانه تا دو هفته آینده انجام می شود.

علی اصغری اضافه کرد: بر این اساس، تصفیه خانه جدید تا اوایل مهر ماه سال جاری وارد مدار خواهد شد.

همچنین استاندار قم نیز در این نشست از شرکت آب منطقه ای خواست تا تست های لازم درباره این تصفیه خانه حداکثر طی یک هفته تا ۱۰ روز آینده انجام و مراحل افتتاح تصفیه خانه جدید آب قم پیگیری شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار