بیمارستان تنفسی مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش در قم افتتاح می شود.
کد خبر: ۹۹۲۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷ 09 September 2021

به گزارش تابناک قم، سرهنگ خلبان ولی رحمانی، مدیر طرح‌های محرومیت زدایی نیروی زمینی ارتش گفت: بیمارستان  دائمی تنفسی شهدای ارتش مجهز به پیشرفته‌ترین امکانات پزشکی فردا پنجشنبه با حضور  امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در قم به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: این بیمارستان ۷۰ تختخوابی، قابلیت افزایش ظرفیت تا یک صد تختخواب را دارد و در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر مربع با سازه بسیار مستحکم فلزی و با عمق پی بتنی دو و نیم متر بنا شده است.

سرهنگ رحمانی ادامه داد: این بیمارستان مجهز به اتاق احیا، شامل تخت CPR و الکترو شوک، سامانه مستقل اکسیژن، ساکشن و ترالی اورژانس با تجهیزات کامل است.

فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش گفت:سیستم اکسیژن رسانی این بیمارستان به سه صورت مرکزی (سنترال) با مخزن ده تنی، و دستگاه‌های اکسیژن ساز متحرک (پرتابل) و کپسول‌های اکسیژن مجهز است تا در هر حالتی بتواند به بیماران اکسیژن رسانی‌کند.

مدیر طرح‌های محرومیت زدایی نزاجا افزود: همچنین تخت بیماران این بیمارستان، برقی و مجهز به ریموت و نیز سیستم هشدار به پرستار و متصل به سیستم مونیتورینگ کنترل مرکزی از ایستگاه پرستاری و دو سیستم مانیتورینگ متحرک خواهد بود.

وی گفت: حسب امر فرمانده  کل ارتش و تدابیر فرمانده نیروی زمینی ارتش، تلاش حداکثری بر این شد تا زمینه احداث و بهره‌برداری این بیمارستان در سریع‌ترین وقت ممکن و با پیشرفته‌ترین امکانات پزشکی برای خدمت به مردم شهر مقدس قم فراهم شود.

سرهنگ رحمانی گفت: استفاده از سازه بسیار مستحکم، پنل‌های ضد حریق، و آنتی باکتریال و مجهز به سامانه پیشرفته سرمایش و گرمایشی و تصفیه هوا و نیز تجهیزات بسیار پیشرفته، این بیمارستان را برای استفاده دائمی، حتی بعد از نابودی ویروس منحوس کرونا با اهداف مختلف بیمارستانی مناسب کرده است.

وی  گفت: نیرو‌های ارتش، با تفکر انقلابی و جهادی وارد صحنه خدمت شده‌اند و با ارادت خاص به حضرت بی‌بی‌فاطمه معصومه (س) عاشقانه کار کردند تا به مجاورین حضرت ایشان، خدمتی ارائه کرده باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار