آئین مشترک آغاز سال جدید تحصیلی جامعه‌الزهرا و حوزه‌های علمیه خواهران روز پنجشنبه طی آئینی با حضور مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه آغاز شد.
کد خبر: ۹۹۲۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵ 09 September 2021

به گزارش تابناک قم، مدیر جامعه الزهرا(س) در این آئین با بیان اینکه در سال جدید تحصیلی، برنامه محوری در دستور کار حوزه های علمیه خواهران قرار دارد، گفت: جهت گیری حوزه‌های علمیه در همه بخش‌های آموزشی، پژوهشی و مطالعاتی تکیه بر سیاستگذاریها و اسناد بالادستی به ویژه رهنمودهای امام(ره) و رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید است.

وی اظهار داشت: تلاش برای ارتقای مهارتی طلاب، توجه به بیانیه گام دوم، انگیزه بخشی و جریان سازی در حوزه های علمیه خواهران، کار تشکیلاتی و تعامل موثر، ساماندهی هسته‌های پژوهشی و گروه‌های جهادی با حضور طلاب خواهر از اقداماتی است که در اولویت حوزه های علمیه خواهران قرار دارد.

وی علم همراه عمل را نیاز کنونی دانست و گفت: روحانیت وارث انبیاء و مسئولیت هدایت انسان پس از انبیاء الهی را بر دوش دارند که به دوش کشیدن این وظیفه سنگین در درجه اول تزکیه نفس توسط طلاب است.

وی با بیان اینکه ایجاد جامعه دینی از جمله وظایف حوزه‌های علمیه است، ادامه داد: مردم از علمای دین توقع تبیین مسائل دینی را داشته‌اند و با توجه به اینکه روحانیت ادامه کار انبیاء الهی است، روحانیون نیز برای تحقق جامعه دینی به عنوان حقیقت توحید تلاش کنند.

برقعی، اظهار داشت: انبیاء الهی هندسه جدیدی برای شیوه زندگی را عرضه کرده‌اند که تبیین چنین سبک زندگی مبتی بر آموزه‌های انبیاء الهی نیاز به کار پژوهشی عالمان و همچنین عمل به این آموزه‌هاست.

تا کنون ۶۰ هزار بانوی طلبه در حوزه های علمیه خواهران فارغ التحصیل شده‌اند و هم اکنون نیز ۶۰ هزار بانوی طلبه در جامعه الزهرا و حوزه های علمیه خواهران در حال تحصیل هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار