مستند «نقشی در بهشت» با حضور رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکز اربعین رونمایی شد.
کد خبر: ۹۹۲۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰ 11 September 2021
رونمایی از مستند «نقشی در بهشت» /خبرهای امیدوارکننده رئیس کمیته فرهنگی اربعین

به گزارش تابناک قم، مستند «نقشی در بهشت» با موضوع خدمات فرهنگی و هنری موکب هنر شیعی در مسیر پیاده‌روی زائران اربعین با حضور حجت‌الاسلام احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، استاد نجابتی مسئول کانون هنر شیعی و از اساتید برجسته گرافیک کشور و جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه در سالن نمایش هنرمند جهادگر زنده‌یاد سیدمحمد سجادی به نمایش درآمد.



مسعود نجابتی

استاد مسعود نجابتی در مراسم رونمایی از مستند نقشی از بهشت با قدردانی از  موکب حضرت آیت الله تبریزی که فضای مناسب را در اختیار کانون هنر شیعی قرار دادند، گفت: این حمایت‌ها باعث شد خدماتی که ما هرسال به صورت پراکنده و با امکانات محدود در فضای پیاده‌روی اربعین به زائران ارائه می‌دادیم، شکل مسنجم تری به خود بگیرد و خدمات گسترده‌تری با امکانات بیشتر نیز ارائه شود.

وی با بیان اینکه این اتفاق با همکاری و عزیزان هنرمندی که در مدت برپایی موکب با ما همکاری کردند شکل گرفت، اظهار داشت: با وجود شرایط آب و هوایی ناهموار  توانستیم اتفاق مبارکی را در این مسیر رقم بزنیم و خدمات فرهنگی و هنری ماندگاری را به زائران ارائه دهیم.


احمد نامداری

احمد نامداری نویسنده و کارگردان مستند نقشی در بهشت نیز از  همکاری و پوشش وسیع رسانه ای فعالیت های موکب هنر شیعی توسط خبرنگاران اربعینی و عوامل همکار خود برای تهیه و تولید این مستند قدردانی و خاطرنشان کرد: ما در این مستند سعی کردیم گوشه‌ای از خدمات فرهنگی و هنری موکب کانون هنر شیعی که بسیار مورد استقبال زائران اربعین قرار گرفت را به تصویر بکشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدی نیز با قدردانی از استاد نجابتی و سایر هنرمندان در برپایی موکب کانون هنر شیعی در مسیر پیاده‌روی زائران اربعین، تصریح کرد: برپایی این موکب، اقدام بسیار مبارک، خجسته و ارزشمندی بود که مورد استقبال قرار گرفت و برکات زیادی به همراه داشت.

وی با اشاره به ابراز رضایت بسیاری از مسئولان، اهالی فرهنگ و هنر و زائران از خدمات فرهنگی و هنری در موکب کانون هنر شیعی گفت: امیدواریم این اتفاق مبارک تا سال‌های سال در این مسیر رخ دهد و زائران از خدمات ارزشمند آن بهره‌مند شوند.


حجت الاسلام حمید احمدی

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصمیم مسئولان عراقی برای حضور 30 هزار زائر ایرانی در مراسم اربعین امسال اظهار داشت: هرچند توقع و انتظار ما بیشتر از این تعداد بوده اما همین که این گشایش ایجاد شد خدا را شاکریم.

وی با بیان اینکه ستاد مرکزی اربعین جمعیتی چندین برابر تصمیم عراق پیش‌بینی کرده بود، خاطرنشان کرد: امیدوار بودیم که ایرانیان حضور پرشورتری در این مراسم داشته باشند ولی با توجه به شرایط کرونایی محدودیت هایی از طرف دولت عراق ایجاد شده است.

احمدی از ادامه رایزنی‌ها با مقامات عراق خبر داد و یادآور شد: پیگیری‌ها ادامه دارد و امیدواریم گشایشی بیشتری ایجاد شود تا شاهد حضور بیشتر زائران ایرانی باشیم.

وی افزود: بهتر بود که این سفر انحصاراً هوایی نباشد زیرا بسیاری از کسانی که به این سفر می‌روند افراد پولدار و متمکن نیستند که امکان سفر هوایی داشته باشند.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در پایان همچنین از برگزاری جلساتی با مسئولان هواپیمایی به منظور کنترل قیمت‌ها خبر داد و تأکید کرد: در تلاش هستیم حداقل زائران بتوانند از راه زمینی به ایران بازگردند.

در ادامه این مراسم مستند«نقشی در بهشت» به نویسندگی و کارگردانی احمد نامداری، تصویربرداری مهدی جعفری(عکاس و خبرنگار فارس در قم)، مهدی مولایی، مهران نفیسی و تدوین سید محمود شریفی اصل به نمایش درآمد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار