رئیس اداره کتابخانه حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: در مجموع چهار هزار و 727 جلد کتاب در پنج ماهه نخست سال 1400 به کتابخانه فاطمی اهدا شده که از این تعداد پنج کتاب چاپ سنگی سربی، هفت کتاب خطی و 893 جلد کتاب به زبان‌های خارجی است.
کد خبر: ۹۹۳۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹ 12 September 2021

به گزارش تابناک قم، محمد عباسی یزدی با اشار به اهدا نزدیک به پنج هزار کتاب به کتابخانه فاطمی در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: بخش اعظمی از منابع موجود در کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) توسط مراجع عظام تقلید، علما و فضلا، ناشرین و مؤلفین، خیرین فرهنگ ساز و زائرین فرهنگ دوست به کتابخانه آستان مقدس اهدا شده و می‌شود.

وی گفت: در مجموع تعداد چهار هزار و ۷۲۷ جلد کتاب در این مدت به کتابخانه اهدا شده که از این تعداد ۵ کتاب چاپ سنگی سربی، ۷ کتاب خطی و ۸۹۳ جلد کتاب به زبان‌های خارجی است.

رئیس اداره کتابخانه حرم مطهر حضرت معصومه(س) ادامه داد: در حالی‌که در 6 ماهه نخست سال ۱۳۹۹ فقط ۵۹۸ جلد کتاب چاپی به کتابخانه فاطمی اهدا شده بود در سال جاری تنها در پنج ماهه نخست به غیر از کتب خطی و چاپ سنگی سربی، کتب چاپی اهدایی نزدیک به ۸ برابر سال قبل بوده است.

وی با اشاره به چند مورد از موارد قابل توجه در بین اهداکنندگان خاطرنشان کرد: بخش اعظمی از این کتاب‌ها توسط موسسات فرهنگی و ناشرین و حتی برخی از کتابخانه‌های مهم و شاخص، بانوان محترمه، مؤلفان کتب و همچنین دفتر تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی اهدا شده است.

عباسی یزدی افزود: در میان اهدا کنندگان ۱۵ نفر مؤلف هستند که در میان آن‌‌ها نام مؤلف‌هایی از کشورهای عربستان و عراق هم وجود دارد و از جمله کتب خاص که می‌توان به آن اشاره کرد یک قرآن ۶ جلدی به خط بریل برای بخش ناشنوایان است.

وی گفت: از کتب اهدایی توسط موسسات فرهنگی و ناشران نیز می‌توان به اهدای هزار و ۱۱۲ جلد کتاب از جمله سه جلد چاپ سنگی و ۴۶۸ جلد کتاب به زبان‌های خارجی توسط کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران، اهدای ۲۶ جلد کتاب از جمله یک جلد خطی و دو جلد چاپ سربی توسط مؤسسه فرهنگی فرزندان روح‌الله، اهدای ۲۴ جلد کتاب توسط مؤسسه قائد الغر المحجلین النجف الاشرف و اهدای ۲۰ جلد کتاب توسط مؤسسه نشر علوم الامام الصادق علیه‌السلام اشاره کرد.

رئیس اداره کتابخانه حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه برخی از اهدا کنندگان شخصی نیز کتب قابل توجهی به کتابخانه اهدا کرده‌اند، گفت: با توجه به اینکه کتابخانه آستان مقدس گنجینه‌ای از قرآن‌های چاپی دارد بسیاری از مردم قرآن‌های چاپی که در منزل دارند به ویژه قرآن‌های چاپی قدیمی خود را نیز به کتابخانه اهدا کرده‌اند که تعداد این قرآن‌ها هم قابل توجه است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار