مدیر کل حفاظت محیط زیست قم از صدور اخطار و تشکیل پرونده قضایی برای ۲ واحد آلاینده سلفچگان خبر داد.
کد خبر: ۹۹۳۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹ 13 September 2021

به گزارش تابناک قم، موسوی مشکینی ،مدیر کل حفاظت محیط زیست قم با بیان این که در حال حاضر دو کارخانه فولاد با آلایندگی شدید هوا در شهرک صنعتی سلفچگان قم فعالیت دارند ،گفت: یکی از این واحد‌ها فاقد مجوز بهره برداری و درمرحله جواز تاسیس قرار دارد.

وی افزود: واحد دیگر نیز که از گذشته فعالیت خوبی داشته است در حال حاضر به دلیل از کارافتادن سیستم‌های کنترل آلودگی هوا فعالیت آلاینده دارد.

موسوی مشکینی از صدور اخطار برای این دو واحد آلاینده هوا خبر داد و گفت: علاوه بر این برای هر دو واحد صنعتی در مراجع قضایی پرونده تشکیل شده است که تا حصول نتیجه مطلوب دنبال می‌شود.

وی ادامه داد :همچنین این دو واحد وارد لیست صنایع آلاینده  می‌شوند و مشمول مجازات‌های مربوطه قرار می‌گیرند.

موسوی مشکینی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۰ واحد آلاینده  زیست محیطی در زمینه هوا، پسماند و فاضلاب در لیست صنایع آلاینده استان قرار گرفته اند.

مدیرکل محیط زیست استان با اشاره به این که در حال حاضر واحد آزمایشگاهی مورد نیاز در حوزه‌های فاضلاب و پسماند در استان وجود دارد، افزود :در زمینه آلایندگی هوا نیز آزمایشگاه این اداره کل فعال است، اما آزمایشگاه معتمد در این زمینه در خارج استان قرار دارد که در صورت نیاز نتایج بررسی را به استان اعلام می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار