مدیرعامل سازمان پارک‌هاوفضای سبز شهرداری قم گفت: بیش از ۹۰ درصد فضای سبز و پارک‌های شهری قم با سیستم‌های مکانیزه آبیاری می‌شود و طی پنج سال گذشته مقدار قابل توجهی از آب شرب شهری برای آبیاری فضای سبز کاسته شده‌است.
کد خبر: ۹۹۳۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸ 13 September 2021

 به گزارش تابناک قم، پیام جوادیان درآیین امضای تفاهم‌نامه آموزشی با سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی‌ومنابع طبیعی قم، اظهار داشت: با اقدام‌های انجام‌شده از سال ۹۴ تاکنون، قم از نظر توسعه سرانه‌های سبز درجایگاه سوم کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: درصورتی‌که سازمان آب منطقه‌ای استان، اجازه حفر چند چاه جدید را به‌سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم بدهد استفاده از آب شرب جهت آبیاری عرصه‌های سبز به‌صورت کامل حذف خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌های قم یادآور شد: در ۶ سال گذشته مباحث علمی درتوسعه فضای سبز شهر قم عملیاتی شده و کاشت درختانی چون اکالیپتوس و کاج که بیش از این تمام منظره شهر را به‌خود اختصاص داده بود با گونه‌های سازگار و متنوع‌تر دیگر جایگزین شده و چهره ظاهری شهر درمقایسه با قبل تفاوت کرده‌است.

جوادیان یادآور شد: پویش درخت دوستی بنشانیم که سال ۹۶ به‌ابتکار سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم راه‌اندازی شد یک سال بعد به‌عنوان یک پویش و طرح ملی موفق برای فرهنگ‌سازی توسعه و حفظ فضای سبز موردتوجه و اقبال قرار گرفته و هم‌اکنون این پویش دربسیاری از شهرها درحال اجرا است.

وی با بیان اینکه تا سال ۹۴ هیچ رابطه و همکاری بین سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و سازمان پارک‌ها و فضای سبز به‌رغم نزدیکی حیطه فعالیت‌ها و رسالت‌ها درقم وجود نداشت، تصریح کرد: از سال ۹۴ توسعه همکاری‌ها برای پیشبرد اهداف مشترک و بهبود سرانه‌های فضای سبز شهر قم دردستور کار این سازمان قرار داشته است.

وی با اشاره به‌برنامه این سازمان جهت ارائه گواهینامه به‌کارکنان باغبانی و فضای سبز شهری، گفت: طی این طرح کارگران و کارکنان باغبانی شهرداری قم پس از ارائه آموزش‌های لازم رتبه‌بندی می‌شوند و از تجربه کارکنان با تجربه استفاده بهینه‌ای خواهد شد.

مدیرعامل پارک‌های شهرداری قم تاکید کرد: یکی از اهداف اعطای گواهینامه آموزشی به‌کارگران باغبانی درکنار استفاده بهینه از منابع و امکان‌های موجود، مقابله با روحیه سودجویی پیمانکاران و ایجاد امنیت شغلی این افراد است.

جوادیان با اشاره به‌اهمیت مساله آموزش درحفظ و توسعه فضای سبز خانگی بیانن کرد: بیشترین علت نابودی گیاهان خانگی، آبیاری بیش‌ از حد است و درتوافقنامه با سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی مباحثی جهت آموزش به‌شهروندان برای نگهداری گیاهان ساختمانی در نظر گرفته‌شده‌است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار