مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با عنوان اینکه بازگشایی مدارس به صورت تلفیقی حضوری و مجازی خواهد بود، گفت: ۲۸۰ هزار دانش آموز قمی برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده می شوند.
کد خبر: ۹۹۳۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱ 13 September 2021

به گزارش تابناک قم، حمیدرضا شیخ الاسلام در نشست خبری که ظهر دیروز به مناسبت آغاز سال تحصیلی در تالار همایش های خانه معلم برگزار شد، اظهار کرد: در مجموعه استان قم ۱۶ هزار فرهنگی و حدود ۲۸۰ هزار دانش آموز وجود دارد که نشان از گستردگی مجموعه آموزش و پرورش استان قم است.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا آسیب فراوانی به همه مجامع وارد کرد، افزود: با وجود شرایط سختی که وجود داشت اجازه ندادیم که حتی برای یک روز آموزش تعطیل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه برای تصمیم گیری در زمینه های گوناگون تلاش شد از همفکری افراد مختلف اعم از همکاران و مسئولین شهر بهره کافی ببریم،گفت: هیچ تصمیمی در آموزش و پرورش بدون پشتوانه فکری و مشورت به اجرا نرسیده است و از این به بعد نیز به همین شیوه برنامه های آموزش و پرورش اجرایی می شود.

وی با اشاره به پیش گام بودن آموزش و پرورش استان قم در حفظ سلامت دانش آموزان پیش از تشکیل ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: آموزش و پرورش استان قم پس از اعلام شناسایی ویروس کووید ۱۹ نسبت به تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی در همه مقاطع تحصیلی اقدام کرد.

شیخ الاسلام در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری آموزش به صورت مجازی در قم اشاره و تصریح کرد: از شروع شکل گیری آموزش در فضای مجازی و نرم افزار شاد، استان قم رتبه اول را در زمینه آموزش مجازی در کشور کسب کرده است.

وی در ادامه برگزاری حضوری امتحانات دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم را در خرداد ماه امسال مورد اشاره قرار داد و گفت: در حالی این دانش آموزان در آزمون شرکت کردند که تمام شرایط و ضوابط بهداشتی رعایت شده بود و دانشگاه علوم پزشکی در این راستا به آموزش و پرورش نمره ۱۰۰ داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه آمادگی داریم در آغاز سال تحصیلی جدید مدارس بازگشایی شود و ایده های گوناگونی در این زمینه آماده شده است، تصریح کرد: ما مطیع دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم اما در خواست شده برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید بررسی مناسب انجام شود و شرایط یک استان را برای سایر استان ها تعمیم ندهند.

وی با تاکید براینکه شعار امسال ما در آغاز سال تحصیلی جدید برمبنای سلامت دانش آموزان تدوین شده است، گفت: «استمرار آموزش، ارتقاء کیفیت بر محور سلامت» شعاری است که امسال در نظر گرفته شده و به عنوان سند راهبردی به آن توجه می شود.

شیخ الاسلام با عنوان اینکه اغلب قبولی های دانش آموزان قمی در دانشگاه های سراسر کشور از مدارس دولتی بوده است، تصریح کرد: این مسئله نشان از زحمات کادر آموزشی در مدارس دولتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در بخش دیگری از سخنانش به تببین چگونگی برگزاری مدارس در آغاز سال تحصیلی جدید اشاره و بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا چند سال آینده برخی دروس همچنان مجازی و برخی نیز به‌صورت تلفیقی آموزش داده شود.

وی با تاکید براینکه استان قم آمادگی دارد با تعداد دانش‌آموزان کم در هر کلاس و برگزاری کلاس‌ها در مدت‌زمان کوتاه، آموزش در مدارس را به‌صورت حضوری آغاز کند، گفت: اما در حال حاضر کل آموزش مدارس استان قم در فضای مجازی خواهد بود و دانش‌آموزان به‌صورت تدریجی حداکثر سه روز در هفته در کلاس‌های درس حاضر خواهند شد.

شیخ الاسلام به نقش خیران در پیشبرد برنامه های آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: خیران قمی برای خرید تبلت دانش آموزی مبلغ ۳۰ میلیارد ریال و همچنین در زمینه ساخت درمانگاه فرهنگیان نیز مبلغ ۳۰ میلیارد ریال کمک کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار