مدیر کل راه و شهرسازی استان قم : طرح اقدام ملی مسکن تا واگذاری همه تعهدات ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۹۹۳۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷ 14 September 2021

به گزارش تابناک قم، حسن صبوری با حضور در برنامه گفتگوی خبری سیمای مرکز قم گفت: طرح مسکن اقدام ملی در دولت جدید متوقف نمی‌شود و تمام تعهدات استان در موعد اعلام شده و در فرآیند زمانی ۲ تا ۳ سال از شروع ساخت، با واریز به موقع آورده متقاضیان، واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رایگان بودن زمین در این طرح‌ها نیازمند مصوبه مجلس شورای اسلامی است گفت: تا کنون هیچ دستورالعملی در خصوص زمین رایگان و وام ۲۵۰ میلیون تومانی طرح اقدام ملی مسکن ابلاغ نشده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم  با اشاره به اینکه بر اساس طرح جهش تولید مسکن، تمامی دستگاه‌های اجرایی باید در مدت دو ماه همه زمین‌های را خود در محدوده و حریم شهر، معرفی و در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرار دهند، گفت: تمامی دستگاه‌های خدمات رسان نیز از جمله وزارت نیرو، وزارت فناوری اطلاعات و نفت باید پیش بینی‌های زیرساختی لازم را مد نظر قرار دهند و در راستای تامین آن گام بردارند.

صبوری تخفیف ۵۰ درصدی هزینه صدور پروانه و ۳۰ درصدی خدمات نظام مهندسی و تامین مصالح مورد نیاز توسط وزارت صمت را از دیگر اقدامات ابتدایی برای سرعت بخشی به طرح‌های ساخت مسکن دانست و افزود: الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری مجاور پردیسان برای ساخت تعداد ۳۵ هزار واحد مسکونی به صورت جدی توسط استان در وزارت راه و شهرسازی نیز پیگیری می‌شود.

وی  با بیان اینکه  این اراضی پاسخگوی نیاز متقاضیان شهر قم از جمله ثبت نام شده‌های شهر جدید امیرکبیر، تفاهم نامه‌ها و ثبت نام‌های آینده خواهد بود، گفت:  وام کمک ودیعه مسکن مستاجران نیز از سوی ستاد وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده و تاکنون تعداد ۶ هزار و ۲۳۰ متقاضی،   وام ودیعه را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه سهمیه جدیدی در کشور برای وام کمک ودیعه مسکن ابلاغ نشده است و بانک‌ها بر اساس اعتبارات باقیمانده از سال گذشته اقدام به پرداخت وام ودیعه کرده اند، تاکید کرد: در شهر قم با پرداخت این سهمیه، اعتباری برای پرداخت وام ودیعه مسکن مستاجران وجود ندارد که این امر به وزارت راه و شهرسازی برای تامین اعتبار جدید یا مسدود نمودن سامانه اعلام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار