مدیرکل پست قم با اشاره به استفاده از سامانه رهیاب در توزیع مُرغ تصریح کرد: اصلاح روند توزیع مرغ تنها در گرو استفاده از سیستم رهیاب نیست، بلکه لازم است تا زنجیره‌ای از اقدامات توسط دستگاه های مختلف اعم از جهاد کشاورزی، صمت، تعزیرات و دیگر نهادها و دستگاه های ذیربط انجام شود.
کد خبر: ۹۹۴۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸ 18 September 2021

به گزارش تابناک قم، ابوالفضل باقری منش  با بیان این که بر اساس تفاهم نامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت صنعت، معدن و تجارت، استفاده از سامانه رهیاب پُست برای رصد توزیع مرغ در دستور کار قرار گرفته است اظهار کرد: این مسئله به صورت پایلوت و از خرداد ماه سال جاری در قم آغاز شد.

وی افزود: بر این اساس، سامانه رهیاب بر روی تلفن همراه ۳۸ مسیربر در استان نصب شد.

مدیرکل پُست استان با تاکید بر این که در روز نخست آغاز این طرح، ۱۶ تُن اختلاف بین فاکتورهای مربوط به نهادهای مختلف در موضوع مُرغ دیده می شد خاطر نشان کرد: خوشبختانه این اختلاف در حال حاضر به حدود یک تُن کاهش یافته است.

باقری منش اضافه کرد: البته در ادامه این روند، طراحی اپلیکیشنی هم در دستور کار قرار گرفت تا بر اساس مختصات خاص هر یک از مکان های قم، کنترل بیشتری بر فعالیت مسیربرها انجام شود.

وی در ادامه تأکید کرد: البته باید گفت تا تولید مُرغ به حدّ نصاب نیاز مردم نرسد، نمی توان از حل اصلی مشکل سخن گفت.

مدیرکل پست قم همچنین به ضرورت برخورد جدی با متخلفان برای کنترل بازار مرغ توجه داد و گفت: اصلاح روند توزیع مرغ تنها در گرو استفاده از سیستم رهیاب نیست، بلکه لازم است تا زنجیره‌ای از اقدامات توسط دستگاه های مختلف اعم از جهاد کشاورزی، صمت، تعزیرات و دیگر نهادها و دستگاه های ذیربط انجام شود.

وی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد با هماهنگی و تعامل دستگاه های مختلف در کنترل و نظارت بر توزیع مرغ و همچنین رسیدن نصاب تولید روزانه آن بر اساس نیاز مردم، این مشکل هم هرچه زودتر حل شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار