نمایشگاه تخصصی کتاب‌های دفاع مقدس با عنوان «عطر لاله‌های حسینی» توسط موسسه فرهنگی هنری کتاب خوب از ۳۰ شهریورماه جاری تا ۱۰ مهرماه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۹۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹ 19 September 2021

به گزارش تابناک قم، دبیر اجرایی نمایشگاه روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان این‌که کتاب‌های دفاع مقدس توسط کارشناسان این حوزه انتخاب شده‌اند، افزود: این نمایشگاه به مناسبت هفته دفاع مقدس با همت تعدادی از جوانان دغدغه‌مند در حوزه ترویج کتاب و کتاب‌خوانی برپا می‌شود.

محمدحسین دریس اضافه کرد: کتاب‌های نمایشگاه با محوریت ایثار و شهادت انتخاب شده و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه به آدرس اینترنتی www.nmkd.ir مراجعه کنند.

وی ادامه داد: عرضه آثاری با موضوع شهدا، دفاع مقدس و مدافعان حرم در قالب خاطرات، زندگی‌نامه، کودک و نوجوان و مستند با تخفیف ویژه از برنامه‌های این نمایشگاه می‌باشد.

وی با بیان این‌که کتاب‌های تازه منتشر شده و منتخب با محوریت دفاع مقدس در این نمایشگاه عرضه می‌شود، بیان کرد: مشاوره کتاب برای اقشار مختلف با توجه به سن، جنس، سطح مطالعه و علاقه‌مندی‌های شخصی فرد، از دیگر ویژگی‌های نمایشگاه مجازی کتاب عطر لاله‌های حسینی است.

به گفته دریس، با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا و محدودیت‌های اجتماعی، استفاده از بستر پلتفرم بومی برای برگزاری این حرکت فرهنگی هنری از ویژگی‌های شاخص‌های این نمایشگاه می‌باشد.

وی با بیان این‌که اهمیت گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی به‌ویژه در سنین جوانان و نوجوانان از جمله مهم‌ترین دلایل برگزاری نمایشگاه عطر لاله‌های حسینی است، بیان کرد: حفظ یاد و خاطره و همچنین زنده نگه‌داشتن سیره شهدای هشت سال دفاع مقدس از دیگر دلایل برگزاری این نمایشگاه با محوریت دفاع مقدس می‌باشد که برای جامعه امروزی بسیار ضروری و حیاتی است.

نمایشگاه عطر لاله‌های حسینی از تاریخ ۳۰ شهریورماه تا ده مهرماه در دامنه www.nmkd.ir توسط مجموعه فرهنگی هنری کتاب خوب با همکاری نهادها و سازمان‌های مردمی و دولتی از جمله نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، سازمان بسیج دانش‌آموزی، سازمان بسیج دانشجویی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم، سازمان فرهنگی هنری شهرداری اصفهان، اداره کتابخانه‌های شهرداری اصفهان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و موسسه فرهنگی جهادی نیم پلاک برگزار می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار