طالبی گفت: سالانه ۴۰۰ کیلومتر خط‌کشی محوری و ۱۰ هزار مترمربع خط‌کشی عرضی و خطوط عابر پیاده در قم انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۹۵۴۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰ 21 September 2021

به گزارش تابناک قم، به نقل از شهرداری قم، قاسم طالبی،سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم به تشریح اقدامات سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در خط‌کشی معابر، نصب تابلو‌های شهری و ایمن‌سازی پرداخت و اظهار کرد: از سال ۹۴ نهضتی در شهرداری و سازمان ترافیک در جهت استانداردسازی تابلو‌ها به راه افتاد و هرسال حدود یک هزار مترمربع تابلوی راهنمای مسیر تعویض و نصب می‌شود.

او در مورد نصب گل‌میخ‌ها و ضرورت اجرای آن در خیابان‌ها گفت: به‌منظور جلوگیری از تصادف‌های شاخ‌به‌شاخ در خیابان‌های دوطرفه با درخواست پلیس و مصوبه کمیته فنی شورای ترافیک این طرح در بسیاری از معابر شهری اجرا شد.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: با توجه به نصب گل‌میخ‌ها آمار اعلامی پلیس کاهش تصادفات جرحی را نشان می‌دهد، این گل‌میخ‌ها در خط‌های طولی در خیابان‌ها زده می‌شود و جلوی سبقت‌های غیرمتعارف را می‌گیرد.

او با بیان این که باید به این فرهنگ ترافیکی برسیم که سبقت در خیابان آثار زیادی در افزایش تصادف دارد ،بیان کرد: دراین‌باره آموزش فرهنگ ترافیک اهمیت زیادی دارد که از سال قبل با همراهی پلیس راهور زمینه‌های خوبی در آموزش ایجاد و به ترویج فرهنگ ترافیکی پرداخته‌شد.

طالبی عنوان کرد: کار‌های خوبی در جهت آموزش انجام‌شده و پویش موتورسیکلت‌ها شکل‌گرفت که در صورت انجام تخلف به اتوبوس‌های آموزشی هدایت می‌شوند که امید است در این خصوص با تکیه بر آموزش به‌سوی کاهش تصادفات برویم.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم همچنین در مورد نصب سرعت‌گیر‌ها اذعان کرد: با توجه به سرعت معبر این سرعت‌گیر‌ها تغییر می‌کند و گاهی تا ارتفاع ۷ سانتی‌متر نصب و عمدتاً در معابر اصلی که سرعت بیشتری داشته اجرا می‌شوند.

او تصریح کرد: در برخی از معابر که آمار بالای تصادفات موتورسیکلت وجود دارد به دنبال سرعت‌گیر هستیم، همچنین خط‌کشی معابر در دستور کار سازمان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار