مسئول قرارگاه جهادی شهید رشید با اشاره به فعالیت ۴ ساله قرارگاه گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی، بیش از ۷۵۰ بسته لوازم التحریر به دانش آموزان کمتر برخوردار استان تحویل داده خواهد شد.
کد خبر: ۹۹۵۷۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲ 22 September 2021

به گزارش تابناک قم، سمیه عسگری در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه ۴ سال است که همزمان با آغاز سال تحصیلی به دانش آموزان کمتر برخوردار نیازمند لوازم‌التحریر پخش می‌کنیم، گفت: امسال بیش از ۷۵۰ بسته لوازم‌التحریر آماده کردیم که ان شاء الله به این دانش آموزان تحویل داده خواهد شد.

مسئول قرارگاه فرهنگی، جهادی شهید ابراهیم رشید با اشاره به اینکه اقدامات فراوانی در ایام شیوع کرونا نیز در این قرارگاه انجام شده است، افزود: توزیع ۳ مرحله بسته‌های معیشتی در قالب طرح مواسات و همدلی بین افراد نیازمند، ۶۰۰ بسته لوازم بهداشتی از جمله دستمال کاغذی، ماسک و مواد ضدعفونی کننده، ۳۰۰ شربت گیاهی ضد کرونا و پخش بسته‌های فرهنگی بین دانش آموزان کمتر برخوردار از جمله اقدامات دیگر این قرارگاه بوده که به افراد نیازمند اهدا شده است.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به وضعیت شیوع کرونا تعداد زیادی از نیروهای ما جهت کمک به پرستاران و مراقبت از بیماران کرونایی عازم بیمارستانها می‌شوند، ادامه داد: تعدادی نیروی ثابت و تعدادی نیروی شیفتی یا چرخشی داریم که این کارها را انجام می‌دهند و یاری گر کادر درمان و مدافعان سلامت در سطح استان و کشور هستند.

عسگری با بیان اینکه این قرارگاه دو شعبه دارد که یک شعبه در قم و شعبه دیگر در تهران به فعالیت مشغول می‌باشد، گفت: به زودی قرارگاه ما با ۱۰۰ بسته لوازم‌التحریر جهت پخش و انجام ساخت و ساز برای مناطق محروم نیز وارد استان خوزستان خواهد شد.

مسئول قرارگاه فرهنگی، جهادی شهید ابراهیم رشید با بیان اینکه در فکر به وجود آوردن شرکت تعاونی برای خانواده شهدای مدافع حرم و افراد جویای کار در سطح استان قم هستیم، افزود: با ایجاد این شرکت تعاونی همسران شهدای مدافع حرم می‌توانند سرمایه‌های خود را وارد شرکت کنند و در صورت علاقمندی، به فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی بپردازند و در صورت اینکه تمایل به فعالیت خود ندارند، می‌توانند فرزندانشان را وارد عرصه اشتغال کنند.

وی با اشاره به اینکه با راه اندازی کارگاه‌های تولیدی در زمینه‌های مختلف، فرزندان خانواده شهدای مدافع حرم مشغول به کار می‌شوند و با آموزش دادن آنها از توانایی‌هایشان استفاده می‌کنیم، ادامه داد: اگر ظرفیت مورد نظر برای اشتغال جذب نشوند، افرادی که نیاز به شغل دارند را در راستای رفع محرومیت زدایی جذب خواهیم کرد.

سمیه عسگری با تاکید بر اینکه پس از اینکه این طرح را در قم اجرایی کردیم، سعی می‌کنیم به شکل فراگیر در سطح کشور هم اجرا کنیم، گفت: درواقع به دنبال این هستیم که شرکت تعاونی فراگیر ملی همسران شهدای مدافع حرم را تأسیس کنیم.

گفتنی است سمیه عسگری به عنوان یکی از ۹ هزار زن کارآفرین در سطح کشور است که فعالیت‌های وی در کتاب «زنانی از جنس باور» نیز ثبت شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار