معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان از ظرفیت پایگاه های واکسیناسیون قم برای تزریق روزانه ۳۰ هزار دوز واکسن خبر داد و خواستار تشویق بیشتر مردم به واکسینه کردن خود بویژه در فضای محله ها شد.
کد خبر: ۹۹۵۷۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱ 22 September 2021

به گزارش تابناک قم، سیامک محبی امروز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار هفتگی نظارت بازرسان بهداشت محیط حرفه ای در استان بیان کرد: این بازدیدها چهار هزار و ۹۲۱ مورد بازدید، یک هزار و ۶۵۳ مورد اخطار و ۴۴ مورد نیز غیرفعال سازی را به دنبال داشته است.

وی سپس به فعالیت ۱۸ پایگاه تجمیعی واکسیناسیون با حضور فعال ۱۵۶ تیم در استان توجه داد و گفت: خوشبختانه با همین تعداد پایگاه، ظرفیت تزریق روزانه ۳۰ هزار دوز واکسن در استان وجود دارد، در حالی که میانگین تزریق روزانه واکسن در استان حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار دوز است.

رئیس مرکز بهداشت استان همچنین افزود: در حال حاضر استان قم در واکسیناسیون علیه کرونا از میانگین کشوری جلوتر است، اگرچه همچنان چالش هایی مانند عدم کفایت تزریق واکسن در گروه سنی بیش از ۶۰ سال در استان وجود دارد.

محبی ادامه داد: درصد واکسیناسیون افراد ۶۰ سال و بیشتر در کشور به حدود ۸۸ درصد رسیده، اما این میزان در استان قم حدود ۲۰ درصد کمتر است.

وی خاطرنشان کرد: باید گفت درگیری با موج بعدی این بیماری و عدم واکسیناسیون کافی برای افراد ۶۰ سال و بیشتر، می تواند افزایش مرگ و میر را در این مقطع سنی به دنبال داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان در عین حال از تلاش برای راه اندازی دو مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان های کهک و جعفرآباد خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه اطلاع رسانی های خوبی برای گسترش واکسیناسیون در استان انجام شده، اما همچنان لازم است تا همه ادارات و دستگاه ها برای اقناع نیروهای خود به تزریق واکسن پای کار بیایند و البته جنب و جوشی هم در محله ها برای تزریق واکسن بویژه با استفاده از ظرفیت طرح شهید سلیمانی ایجاد شود.

محبی درباره امکان تزریق واکسن کرونا به افراد سالمند در درب منازل تصریح کرد: سختی این مسئله در تأمین زنجیره سرد واکسن کروناست، با این حال لیست سالمندان قمی که هنوز خود را واکسینه نکرده اند در دست تهیه است تا مقدمات تزریق واکسن در درب منازل فراهم شود.

وی باز هم از همه نهادها و دستگاه هایی که می توانند امکانات بهداشتی و درمانی بویژه پرستار و پزشک در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان قرار دهند خواست تا از این امر دریغ نکنند.

رئیس مرکز بهداشت استان در ادامه درباره آخرین آمار رعایت شیوه نامه های بهداشتی در قم گفت: متأسفانه ادارات، اصناف و صنایع مربوطه، مراکز شماره گذاری خودرو، جایگاه های سوخت و سی ان جی، آرامستان ها، پایانه های مسافربری درون شهری و برون شهری، هتل ها و مسافرخانه ها، مجتمع های خرید و پاساژها، نانوایی ها، آرایشگاه ها، گیم نت ها، فروشگاه های زنجیره ای و بانک ها از جمله مواردی هستند که رعایت شیوه نامه های بهداشتی در آن ها کمتر از ۷۵ درصد است.

محبی همچنین میزان استفاده عمومی مردم استان را از ماسک حداکثر ۶۲ درصد اعلام و اضافه کرد: میانگین کشوری رعایت شیوه نامه های بهداشتی، حدود ۴۲ درصد و این رقم در استان قم حدود ۵۰ درصد است، در حالی که میانگین رعایت شیوه نامه ها نباید از ۷۵ درصد کمتر باشد.

وی در پایان ضمن اشاره به ضرورت بازرسی و نظارت بیشتر در بحث فعالیت بیرون بر برخی اصناف، از دست اندرکاران امور حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران خواست با رساندن رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ۷۵ درصد و بیشتر، الگویی برای همه اقشار در این مهم باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار