مدیرعامل سازمان آرامستان‌های قم گفت:۱۲ تن از کارکنان آرامستان بهشت معصومه در پیک پنجم به کرونا مبتلا شدند.
کد خبر: ۹۹۶۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 25 September 2021

به گزارش تابناک قم، سید سیف‌الدین موسوی نیارکی، مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم با اشاره به فعالیت‌های سازمان در دوران کرونا اظهار کرد: قبل از شیوع کرونا تعداد فوتی‌ها در قم یک چهارم تا یک‌پنجم وضع پیک‌های کرونا بود که افزایش آن پس از کرونا باعث شد آمادگی لازم را مانند بسیاری از آرامستان‌های کشور در ابتدای امر نداشته باشیم.

او خدمات گرو‌های جهادی در ابتدای شیوع کرونا را موردتوجه قرار داد و افزود: حضور گروه‌های جهادی در کفن‌ودفن اموات در دوران کرونا واقعاً شایسته قدردانی است و در شرایطی که بسیاری از خانواده‌های متوفیان نگران بودند، این عزیزان در انجام فرایض شرعی و غسل و دفن بهداشتی حضوری فعال داشتند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم عنوان کرد: در حال حاضر نیز با توجه به گذشت بیش از ۱۸ ماه از کرونا شاهد فراز و فرود‌های زیادی هستیم و در پیک‌های مختلف ،مشکلاتی دیده می‌شد؛ ارائه خدمات و خرید برخی از تجهیزات با توجه به بسته شدن راه‌ها و برخی از اصناف دشوار شده بود و تا ابتدای سال ۹۹ دوران سختی را پشت سر گذاشتیم تا این که ارائه خدمات به روال عادی بازگشت.

او بیان کرد: خوشبختانه در برخی از پیک‌ها با کاهش آمار فوت مواجه شدیم، اما در جهت ارائه خدمات بهتر اقداماتی در این مدت شکل گرفت که احداث سردخانه ۱۰۰ نفره سیار در آرامستان بهشت معصومه (س) در جهت نگهداری اجساد یکی از اقدامات بود.

موسوی نیارکی گفت: اوایل شیوع کرونا برخی از خانواده‌ها نگران بودند و ماندگاری اموات در سردخانه اتفاق می‌افتاد که با احداث سردخانه سیار بخشی از مشکلات رفع شد.

او افزود: یک سالن سوگواری متوفا در آرامستان حضرت معصومه (س) فعال بود که تبدیل به غسال‌خانه شد و در جهت خدمت‌رسانی دو غسال‌خانه جدید ایجاد کردیم.

نیارکی با اشاره به دیگر خدمات اظهار کرد: تعداد آمبولانس‌ها را در حمل اموات افزایش دادیم و با اقدامات صورت گرفته مشکلات اولیه رفع شد، اما در پیک‌پنجم دچار مشکلاتی شدیم که دراین‌باره ۱۲ نفر از نیرو‌ها به کرونا مبتلا شدند و کار تا حدی کند شد؛ البته اخیراً تعدادی از این نیرو‌ها درمان و یا جایگزین شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار