استاندار قم پیش بینی کرد دستیابی به حد مطلوب واکسیناسیون بر اساس جمعیت اعلام شده تا پایان هفته جاری محقق می شود.
کد خبر: ۹۹۶۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶ 26 September 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در گفت و گو با خبرنگاران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: در نشست امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست رئیس جمهور بر توسعه واکسیناسیون، رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین کنترل مبادی ورودی و خروجی کشور بویژه از سمت کشور عراق تأکید شد.

وی درباره بازگشایی مدارس نیز خاطر نشان کرد: در حال حاضر آموزش در روستاها و مدارس کم جمعیت به صورت حضوری، در برخی دیگر از مدارس به صورت تلفیقی و البته در مدارس پُرجمعیت فعلا به صورت غیرحضوری است که امیدواریم با تمهید شرایط لازم، این مدارس نیز کم کم به آموزش حضوری برسند.

استاندار قم همچنین به مطرح شدن موضوع راه اندازی سامانه مدیریت هوشمند سلامت در ستاد ملی مبارزه با کرونا توجه داد و گفت: این سامانه در یکی از استان های کشور به صورت پایلوت اجرایی می شود تا پس از آن و همراه با پیوست رسانه ای، به اجرا در سراسر کشور تعمیم یابد.

سرمست در توضیح تکمیلی درباره این سامانه اظهار کرد: بر اساس اطلاعات موجود در این سامانه درباره افراد واکسینه شده و نشده و همچنین افراد مبتلا به کرونا، محدودیت ها به صورت هوشمند و نه به صورت عمومی اعمال می شود.

وی در عین حال به مصوّبات اقتصادی امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا اشاره و اضافه کرد: مجوز جا به جایی در تبصره ۱۴ قانون بودجه برای جبران خسارت های ناشی از کرونا و همچنین تمدید ثبت نام تسهیلات ودیعه و اجاره مسکن و همینطور حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا تا پایان آذر و تمدید پرداخت این تسهیلات تا پایان بهمن ماه سال جاری از جمله این مصوبات بود.

استاندار قم همچنین درباره موضوع واکسن هراسی اذعان کرد: این موضوع به نوعی در همه جا وجود دارد، اما بالاتر بودن پوشش واکسیناسیون در قم نسبت به میانگین کشوری نشان می دهد این جریانات زیاد مؤثر نبوده و مردم بر اساس توجه به مسائل علمی و تخصصی، به سلامت خود اهمیت می دهند.

وی افزود: تلاش شورای اطلاع رسانی استان هم بر این بوده که به شیوه اقناعی، مردم را به امر واکسینه کردن خود تشویق و ترغیب کند.

سرمست همچنین از اولویت واکسیناسیون افراد ناتوان و معلول خبر داد و یادآور شد: اجرای واکسیناسیون سیار نیز در استان قم در دستور کار است.

وی ادامه داد: مدیریت استان تلاش داشته و دارد تا با وجود تعداد کافی مراکز تجمیعی واکسیناسیون و همچنین سهمیه های تخصیص یافته واکسن به استان، مردم نیز در این امر مهم مشارکت و در اسرع وقت خود را واکسینه کنند.

استاندار قم درباره پیش بینی خود از رسیدن قم به حد مطلوب واکسیناسیون هم تصریح کرد: امیدواریم تا پایان همین هفته به حد مطلوب واکسیناسیون برای جمعیت اعلام شده برسیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار