رییس دفتر تبلیغات اسلامی قم حوزه علمیه قم با صدور پیامی ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله حسن‌زاده آملی، گفت: علامه حسن‌زاده آملی اسطوره طلب علم بود و تا پایان عمر شریفش، بر بیش‌دانایی اهتمام داشت.
کد خبر: ۹۹۶۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶ 26 September 2021

به گزارش تابناک قم، در این پیام آمده است: با اندوه و تاسف ارتحال ملکوتی عالم متاله، علامه ذوالفنون حضرت آیت‌الله حسن‌زاده آملی رضوان‌الله تعالی علیه را به محضر حضرت ولی‌عصر(ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب و مراجع بزرگوار و حوزه‌های علمیه و به‌خصوص فرزندان و شاگردان معظم له تسلیت عرض می‌کنم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد واعظی در این پیام با بیان این‌که در آستانه اربعین حسینی مردی از میان ما رفت که تجسم ایمان و علم و معنویت بود، افزوده است: استادی کم‌نظیر که خامه پرمغزش آثار و برکات مکتوب و منقول زیادی به یادگار گذاشت؛ آثاری سنجیده و عمیق که گویای تحقیق و تدقیق مفصل و مطول او بود.

این پیام ادامه یافته است: انسانی که حکمت، معنویت و شکوه عبودیت را در نظر و عمل به شاگردانش می‌آموخت و در عین حال اسطوره طلب علم بود و تا پایان عمر شریفش، بر بیش‌دانایی اهتمام داشت.

در پایان این پیام آمده است: از ساحت قدسی خداوند متعال علو درجات معظم له و صبر و اجر برای بازماندگان، شاگردان و ارادتمندان آن عزیز سفر کرده را مسئلت می‌کنم.

علامه حسن حسن‌زاده آملی دانشمند برجسته و عالم شاخص دینی شب گذشته به دلیل نارسایی قلبی پیشرفته در ۹۳ سالگی درگذشت.

حال علامه از یک سال پیش ناخوش بود و ۲۳ شهریور امسال هم شایعه فوت وی در شبکه‌های اجتماعی منتشر و بلافاصله از سوی اعضای خانواده تکذیب شده بود.

این فیلسوف بزرگ ایرانی پس از سکونت در قم، ۱۴ دوره شرح منظومه، چهار دوره اشارات، یک دوره اسفار اربعه و چهار دوره شرح فصوص قیصری را تدریس کرد؛ شرح تمهید و مصباح الانس نیز از جمله تدریس‌های اوست. وی همچنین حدود ۱۷ سال دروس ریاضیات، هیات، وقت و قبله را درس داده که کتاب دروس «معرفه الوقت و القبله» محصول آن درس‌هاست.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار