‍ بجنورد و شیروان در راه پایتخت کتاب ایران

معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل ارشاد گفت:همزمان با داوری هفتمین دوره برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران، بجنورد و شیروان در میان ۳۶ شهر راه یافته به مرحله نیمه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران رسیدند.
کد خبر: ۱۰۰۲۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰ 19 October 2021

رضا رضایی معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل با اشاره به شرکت ۱۹۱ شهر از سراسر کشور و راه یابی ۳۶ شهر به مرحله نیمه نهایی هفتمین دوره پایتخت کتاب ایران، گفت:

رضایی تصریح کرد:داوری این دوره  در ۳ مرحله و  بر اساس شاخص‌هایی همچون بهره‌گیری  بهره‌گیری از مشارکت همه اجزای نشر، توجه به طیف وسیعی از مخاطبان، وجود ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های اولیه برای فعال شدن در حوزه ترویج کتاب‌خوانی،  تناسب با نیازهای محلی، ارزش‌های دینی و ملی، خلاقیت، ابتکار و نوآوری، قابلیت و ضمانت اجرا انجام شد.

وی ادامه داد:  داوران در این مرحله از میان شهرهای شرکت کننده  ۳۶ شهر را به‌عنوان شهرهای راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی انتخاب و به دبیرخانه معرفی کردند که نام بجنورد و شیروان به چشم می خورد.

رضایی با بیان این که در  مرحله نیمه‌نهایی نیز ۵ شهر انتخاب و به مرحله نهایی این برنامه راه خواهند یافت، تصریح کرد:  در مرحله نهایی نیز یک شهر به عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران و ۴ شهر به عنوان شهرهای خلاق کتاب‌خوانی ایران از سوی داوران مرحله نهایی این برنامه  خواهند رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار