فارس کشاورز و باغدار سهم صادراتش 2 و نیم درصد است!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: بسیاری از اراضی فارس در معرض فرونشست و حتی رانش زمین قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۱۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 12 December 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: اسماعیل محبی پور در آیین تکریم و معارفه رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: فارس اولین استان کشور در حوزه باغداری و دومین در تولید محصولات کشاورزی است اما تنها ۲ و نیم درصد سهم صادرات این بخش را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از خشکسالی در سطح این استان،بیان کرد: اصلاح الگو کشت و توسعه آبیاری نوین برای مدیریت آب و ایجاد درآمد پایدار برای فعالین این بخش از اولویت های این استان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس تاکید کرد: جلوگیری از مهاجرت روستائیان به سوی شهرها، مدیریت کارا نهاده‌ها، لزوم توجه به توسعه کشت گلخانه‌ای، توجه به مدیریت آبخوان داری و توسعه کشت گیاهان داروئی و ایجاد زنجیره تولید از دیگر ضرورت های بخش کشاورزی فارس است.

وی بر لزوم مدیریت اراضی شیب دار تاکید کرد و گفت: بسیاری از زمین‌های استان فارس در معرض فرونشست و حتی رانش قرار دارد که جلوگیری از آن باید مورد توجه جهاد کشاورزی این استان باشد.

محبی پور با بیان اینکه به حوزه کشاورزی باید با نگاه و عمل جهادی نگریست،گفت: پیگیری برای ایجاد پایانه صادرات محصولات کشاورزی و ارگانیک سلامت محور باید مدنظر قرار گیرد.


مدیریت علمی و برنامه محور سرلوحه کشاورزی فارس

رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز در ادامه این آیین گفت: بخش کشاورزی این استان امروزه متاثر از برخی چالش ها است.

مجتبی دهقان پور افزود: فارس در مجموع دومین استان کشور در تامین محصولات کشاورزی است و به همین نسبت نیز در امنیت غذایی کشور سهم داد و کشاورزی نقش مهمی در معیشت اهالی این استان دارد.

وی اصلی ترین رویکرد مدیریت جدید جهاد کشاورزی استان فارس را برنامه محوری دانست و گفت: تبیین شرایط موجود و نگاه به آینده و آینده پژوهی براساس برنامه های کوتاه،میان و بلند مدت در این دوره مدنظر خواهد بود.

دهقان پور نیروی انسانی را بزرگترین سرمایه هر سازمانی دانست و افزود: جهاد کشاورزی فارس از این نظر ظرفیت عظیمی در اختیار دارد که باید از آن به بهترین نحو استفاده شود.

وی اضافه کرد: مدیریت علمی و برنامه‌های علم محور باید الگو کار جهاد کشاورزی استان باشد.

رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تاکید کرد: بهرمندی از فناوری های نوآور بومی یکی دیگر از اولویت های دوره جدید مدیریت این سازمان است.

وی در پایان گفت: مدیران جدید این سازمان باید افرادی باشند که بتوانند خارج از ساعت اداری نیز برای خدمت گذاری به مردم آماده باشند.

در این آیین از تلاش‌های احمد طمراسی تقدیر و مجتبی دهقان پور بعنوان رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان فارس معارفه شد.



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار