کوچ بهاره عشایر فارس آغاز شد

کوچ بهاره عشایر استان فارس، بزرگ‌ترین جمعیت عشایری کشور، با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از امروز (۱۵ فروردین) آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۳۷۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵ 04 April 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون توسعه، عمران و امور زیر بنایی اداره کل امور عشایر فارس گفت: کوچ بهاری عشایر به صورت زمینی از امروز ۱۵ فروردین آغاز شد و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

جاوید حیاتی افزود: دامداران عشایر موظف به پلاک کوبی، هویت گذاری دام و تهیه کارت تردد قبل از کوچ هستند، در صورت اجرا نکردن پلاک گذاری دام ، نیروی انتظامی دام را به عنوان قاچاق تلقی می‌کند.
وی با بیان اینکه علاوه بر آبرسانی، خدمات بهداشتی هم در مسیر کوچ به عشایر ارایه می‌شود، اظهارداشت: به منظور ارایه خدمات پشتیبانی به کوچندگان، ۱۲ گروه سیار مدیریت کوچ تشکیل شده است که دو گروه در ستاد استان و مابقی در شهرستان‌های قشلاقی راه اندازی شده است.
معاون توسعه، عمران و امور زیر بنایی اداره کل امور عشایر فارس با بیان این که عشایر کوچرو به دلیل کمبود بارش و خشکسالی مراتع برای علوفه دام در مسیر کوچ دچار مشکلاتی می‌شوند، اظهارداشت: در این راستا تلاش می‌شود، با همکاری تشکل‌های عشایری استان شامل یک اتحادیه مرکزی و ۲۳ شرکت تعاونی عشایری، علوفه مورد نیاز برای تعلیف دام تامین شود و همچنین ارزاق عمومی عشایر شامل آرد و سایر کالا‌های اساسی مورد حمایت قرار گیرد.
حیاتی ادامه داد: کوچ ماشینی هم از ۲۳ اردیبهشت ماه انجام می‌شود.
استان فارس با دارا بودن بیش از ۱۲ درصد جمعیت عشایر سیار قطب عشایری کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار