وزیر علوم مرکز همایش‌های بین‌المللی شهید سلیمانی دانشگاه سمنان را افتتاح کرد

مرکز همایش‌های بین‌المللی شهید حاج قاسم سلیمانی دانشگاه سمنان با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، استاندار و جمعی دیگر از مسوولان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۹۱۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳ 07 February 2023

به گزارش تابناک سمنان، مرکز همایش‌های بین‌المللی شهید حاج قاسم سلیمانی در زیربنای پنج هزار و ۳۰۰ مترمربع روز سه‌شنبه در هفتمین روز دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره‌برداری رسید.

این مرکز به همراه کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه سمنان در مجموع به مساحت ۱۱ هزار و ۴۰۰ مترمربع ساخته شده است.

سیف‌الله سعدالدین رییس دانشگاه سمنان اظهار کرد: مرکز همایش‌های بین‌المللی شهید حاج قاسم سلیمانی این دانشگاه طرحی منحصربه‌فرد و منتخب جهانی است.

تکریم و معارفه رییس دانشگاه سمنان، نشست صمیمی با نمایندگان یاوران علمی و تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه و دیدار با جمعی از دانشگاهیان در دانشکده فنی گرمسار از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان سمنان است.

 ۷۰‌هزار دانشجو، چهار هزار و ۶۰۰ هیات علمی شامل یکهزار و ۷۰۰ عضو ثابت و ۲هزار و ۹۰۰ عضو حق‌التدریس در استان سمنان وجود دارد.

دانشگاه سمنان با قدمت ۵۰ ساله، به عنوان مادر دانشگاه در استان سمنان است که دارای ۴۰۰ هیات علمی، ۱۴ هزار دانشجو و ۱۷ دانشکده است.

۱۱ دانشگاه در کشور دارای پارک علم و فناوری است و دانشگاه سمنان جزو دانشگاه‌های صاحب پارک علم و فناوری است و هفت استاد دانشگاه سمنان جزو استادان یک درصد استناد جهانی هستند.

بر اساس رتبه‌بندی آی سی رتبه پژوهشی دانشگاه سمنان در بین دانشگاه‌های کشور در رتبه ۱۲ قرار دارد و این آمار نشان‌دهنده توانمندی اعضای هیات علمی این دانشگاه است.

دانشگاه سمنان در بین دانشگاه‌های کشور در رتبه بیستم قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار