تخلیه کالاهای متروکه از بندر امیرآباد

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: با اقدامات موثر انجام گرفته و حمایت و پیگیری‌های دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهشهر تمام کالاهای متروکه پس از تعیین تکلیف از طرف صاحبان کالا و یا سازمان اموال تملیکی، از بندر امیرآباد خارج شده است.
کد خبر: ۱۱۵۱۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲ 30 January 2024

به گزارش تابناک مازندران، مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد در این ارتباط گفت: با اقدامات موثر انجام گرفته و حمایت و پیگیری‌های دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهشهر تمام کالاهای متروکه پس از تعیین تکلیف از طرف صاحبان کالا و یا سازمان اموال تملیکی، از بندر امیرآباد خارج شده است.

محمدعلی موسی‌پور گرجی یکی از معضلات بنادر را رسوب کالاها برشمرد و توضیح داد: در بندر امیرآباد برخی کالاها به دلایل مختلف دچار ماندگاری و رسوب طولانی مدت شده بود که با همکاری مراجع قضایی، گمرک و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تعیین تکلیف و از بندر امیرآباد خارج شد.

این مقام مسوول با بیان اینکه تمامی کالاهای رسوبی و سنواتی که در بندر امیرآباد وجود داشت با همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط شامل گمرک و سازمان اموال تملیکی از بندر خارج شده است و در حال حاضر هیچ کالای متروکه‌ای در بندر وجود ندارد افزود: با تدوین سازوکارهایی از سوی دادستان شهرستان بهشهر و نهادهای ذی‌ربط، مقرر شده است که پیگیری‌های لازم جهت تسهیل ورود و خروج کالا انجام شود تا دیگر رسوب کالا به سمت و و سوی متروکه شدن نرود.

موسی‌پور دریافت مجوزها و مواردی نظیر تامین ارز و ثبت سفارش را از دلایل اصلی رسوب کالا و طولانی بودن انتظار در بنادر توصیف کرد و افزود: باید با هماهنگی و برنامه ریزی مناسب توسط همه دستگاه‌های ذیربط زمان ترخیص کالا به حداقل ممکن برسد.


دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی استان مازندران

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار