تعمیرات مسجد نصیر را تعطیل کرد

مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز به دلیل تعمیرات تعطیل شد.
کد خبر: ۱۱۷۰۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵ 09 June 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: این مسجد تاریخی به علت تعمیر و برطرف کردن مشکلات ناشی از برق مسجد، افزایش سیستم‌های ایمنی و امنیتی و تعویض و نصب دوربین‌های مداربسته تا ۲۷ خرداد تعطیل است.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید عباس موسوی یادآور شد: تا بازگشایی دوباره مسجد تاریخی نصیرالملک برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در این مکان ، تعطیل خواهد بود.

مسجد نصیرالملک در محله گود عربان شیراز که در قدیم به محله اسحق بیگ معروف بوده واقع شده و در جنوب خیابان لطفعلی‌خان زند و در نزدیکی حرم شاه‌چراغ قرار دارد . ساخت این مسجد تاریخی به دستور علی ملاباشی ملقب به نصیرالملک از سال ۱۲۹۴ ه‍. ق آغاز شد و سال ۱۳۰۵ ه‍. ق به پایان رسید.

معمار این مسجد میرزا رضا کاشی گر و محمد حسن معمار بودند و این اثر، ۳۰ خرداد ۱۳۵۸ ه‍. ش با شمارهٔ ثبت ۳۹۶ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

از محبوب‌ترین و برترین جاذبه‌های شیراز مسجد صورتی یا مسجد نصیر الملک است. مسجدی با کاشی‌کاری‌ها و شیشه‌های رنگی زیبا و منحصر به‌فرد که همه ساله در مناسبت های مختلف میزبان گردشگران ایرانی و خارجی است و لقب دومین مسجد زیبای دنیا را به خود اختصاص داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار