پرواز رشت به کیش روزانه شد

مدیرکل فرودگاه گیلان اعلام کرد: هر هفته ۱۴ پرواز رفت و برگشت در مسیر رشت به جزیره کیش انجام می شود.
کد خبر: ۷۹۸۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ 18 November 2019

به گزارش تابناک کیش، غلامرضا کریم آقایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش پرواز رشت به کیش توسط شرکت های هواپیمایی ایران ایرتور, کیش ایر و وارش موجب شد تا پرواز در مسیر یادشده بصورت روزانه انجام شود.

وی ادامه داد: فرودگاه یادشده با توجه به وجود سیستم های کمک ناوبری DVOR,ILS و سیستم روشنایی تقرب دقیق(SFLS)،(PALS ) از جمله فرودگاه های پرتردد شمال کشور است.
وی همچنین یادآور شد: پرواز رفت و برگشت رشت به مشهد در روزهای سه شنبه و جمعه هر هفته توسط شرکت هواپیمایی آتا برقرار است و پروازهای فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت در این مسیر به ۳۶ سورتی رسیده است.
مدیرکل فرودگاه گیلان خاطرنشان کرد:  فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با توجه به بهره برداری چندین پروژه  زیرساختی آماده ارزیابی برای اخذ گواهینامه فرودگاهی و همچنین افزایش پروازها توسط شرکت های هواپیمایی است.
در فرآیند صدور گواهینامه فرودگاهی کلیه موارد مرتبط با ایمنی عملیات و استانداردهای فرودگاهی به صورت یکپارچه انجام می شود و می توان گفت مدیریت فرودگاه با آماده سازی شرایط اخذ گواهینامه فرودگاهی ، علاوه بر رفع کمبودها و تأمین استانداردها ، به نوعی کلیه فرآیندهای مؤثر بر ایمنی عملیات هوابیما ها را متمرکز، مستند ، یکپارچه و قابل نظارت و ارزیابی می نماید.
کریم آقایی در بخش دیگری از توضیحاتش به ارتقاء بستر انتقال پیام های هوانوردی از سیم های زوج به فیبر نوری با هدف سرعت و ایمنی داده ها در فرودگاه سردار جنگل رشت اشاره کرد. 

وی اظهار داشت: در زمان حاضر از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت تعداد ۱۲۰ پرواز رفت و برگشت در ۹ مسیر داخلی بصورت هفتگی پرواز برنامه ای برقرار است.
فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در شهر رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران  و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید. فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال - جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و مساحت کل آن به ۲۲۰ هکتار می رسد؛ ارتفاع آن ۴۰ پا پایین تر از آب های آزاد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار