بحران تمام گروه های خونی در فارس

مدیر کل انتقال خون فارس گفت: با توجه به کاهش شدید ذخایر خون در استان به دنبال شیوع ویروس کرونا، هم‌اینک نیاز شدید و فوری به تمام گروه‌های خونی داریم.
کد خبر: ۹۱۷۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷ 18 November 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:مسعود ترابی، افزود: شیوع ویروس کرونا سبب کاهش مراجعه مردم برای اهدا خون شده که این مساله کاهش ذخایر خونی را به دنبال داشته است.
وی ادامه داد: مردم از طریق تماس‌های تلفنی و پیامک نگرانی خود نسبت به ویروس کرونا را اعلام کرده‌اند که اطمینان می‌دهیم که تمام پروتکل‌های بهداشتی در بالاترین سطح ممکن در سازمان انتقال خون رعایت می‌شود.
او اظهار داشت: تمام مراجعان برای اهدا خون در بدو ورود به وسیله دستگاه لیزری تب سنجی شده و دست‌های آنها نیز با مواد ضدعفونی استریل می‌شود و پس از دریافت ماسک به محل اهدا خون راهنمایی می‌شوند.
مدیر کل انتقال خون فارس بیانکرد: در سالن اهدای خون نیز بین پرسنل سازمان و اهدا کنندگان به وسیله پارتیشن‌های شیشه‌ای فاصله ایجاد شده و تماس مستقیم به طور کامل از بین رفته است.
ترابی گفت: در سالن پذیرش نیز بین صندلی اهداکنندگان فاصله‌گذاری اجتماعی به طور کامل رعایت شده و تخت‌های خون‌گیری هم با فاصله بسیار زیادتری نسبت به گذشته قرار گرفته‌اند تا در زمان اهدا خون نیز فاصله‌گذاری رعایت شده باشد.
او افزود: علاوه بر این، پک‌هایی که در هنگام خون‌گیری مورد استفاده قرار می‌گیرد عموما یک بار مصرف و کاملا استریل و بهداشتی هستند.
وی گفت: تمام کسانی که از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ یا سه مرتبه برای اهدا خون مراجعه کرده‌اند در سلامت کامل هستند و با هیچ مشکلی مواجه نشده‌اند.
مدیر کل انتقال خون فارس بیان کرد: در این ایام عمده نگرانی ما بیمارانی هستند که تزریق خون برای حیات آنها ضروری است که از جمله می‌توان به بیماران تالاسمی، سرطان خون، جراحی‌های قلب، پیوند اعضا و همچنین مصدومان حوادث و اورژانسی اشاره کرد.
ترابی اضافه کرد: ۲ پایگاه ثابت در شیراز شامل پایگاه مرکزی در خیابان قصردشت ایستگاه قوامی و پایگاه شماره ۲ در میدان نمازی جنب درمانگاه امام رضا (ع) همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۱۹ و ۴۵ به شکل یکسره در خدمت اهدا کنندگان هستند.
وی گفت: پایگاه قصردشت ما در روزهای تعطیل نیز از هشت صبح تا ۱۹ به شکل یکسره در خدمت اهدا کنندگان است.
او اضافه کرد: در هفت شهرستان شامل فسا، جهرم، داراب، آباده، لارستان، مرودشت و کازرون نیز مردم می‌توانند از ساعت هشت صبح تا ۱۳ با مراجعه به پایگاه‌های ثابت خون‌گیری نسبت به اهدا خون اقدام کنند.
مدیر کل انتقال خون فارس افزود: در سایر شهرستان‌های فاقد پایگاه ثابت نیز واحد سیار ما جهت خون گیری حضور خواهد یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار