فرانسوی ها حق دخالت در امنیت ایران را ندارند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده مسائل مرتبط با امنیت ملی و دفاعی‌اش خط قرمز است، ادامه داد: بر این اساس فرانسوی ها حق دخالت در این موضوع را ندارند و باید پرهیز کنند.
کد خبر: ۱۰۰۰۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴ 10 October 2021

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:ابراهیم عزیزی با اشاره به اظهارنظر وزیر خارجه فرانسه مبنی بر ضرورت برگزاری مذاکرات منطقه‌ای با ایران و پرداختن به فعالیت‌های موشکی کشورمان، گفت: اساسا موضوع مذاکرات ایران با کشورهای 1+4 دارای چارچوب مشخصی است از این رو قرار نیست طرح موضوع دیگری صورت بگیرد.

نماینده مردم شیراز و رزقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همسایگان نباید اجازه دهند بیگانگان نظم و امنیت منطقه را تحت الشعاع قرار دهد، اظهار کرد: بر این اساس سخنان ژان ایو لودریان در خصوص مسائل منطقه ای غرب آسیا به نوعی دخالت تلقی شده و امری محکوم است.

وی ضمن بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده مسائل مرتبط با امنیت ملی و دفاعی‌اش خط قرمز است، ادامه داد: بر این اساس فرانسوی ها حق دخالت در این موضوع را ندارند و باید پرهیز کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به نظر می رسد کشورهای اروپایی مانند فرانسه باید بجای طرح موضوعات غیرمرتبط با آنها و نسخه پیچی برای منطقه، تعهدات برجامی و وعده هایشان در مواجه با ایران را اجرایی کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه نیز باید توجه کنند دخالت بیگانگان در امور داخلی آنها و نهایتا منطقه ای، منجر به آسیب خواهد شد لذا باید در روابطشان دقت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار