میوه به از نی ریز راهی بازارهای جهانی می شود

بصیری مدیر جهاد کشاورزی نی ریز شهرستان نی ریز گفت: میوه تولید شده «بِه» علاوه بر مصرف شهرستان، در بسته بندی‌های ۴ تا ۶ کیلوگرم تهیه و به استان‌های تهران، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و بخشی نیز به کشور‌های افغانستان، پاکستان و روسیه بارگیری و حمل می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۵۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲ 29 October 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: همه ساله با فرا رسیدن فصل پاییز، برداشت میوه «ب‍ِه» از ارقام اصفهانی و محلی در شهرستان نی ریز آغاز شد.
بصیری مدیر جهاد کشاورزی نی ریز شهرستان نی ریز گفت: متوسط برداشت این محصول ۱۴ تن است و پیش بینی می‌شود امسال به دلیل سرمازدگی و شرایط اب و هوایی باغداران سه هزار و ۵۰۰ تن محصول مرغوب برداشت کنند.
وی افزود: میوه تولید شده «بِه» علاوه بر مصرف شهرستان، در بسته بندی‌های ۴ تا ۶ کیلوگرم تهیه و به استان‌های تهران، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و بخشی نیز به کشور‌های افغانستان، پاکستان و روسیه بارگیری و حمل می‌شود.
بصیری اضافه کرد: به نی ریز از لحاظ کیفیت، عطر و طعم از جایگاه مطلوبی در استان برخوردار است و همین امر باعث شده خریداران تمایل زیادی به خرید این محصول داشته باشند و هر سال بازار بسیار مناسبی را شاهد باشیم.
به میوه‌ای خوش‌طعم و معطر از خانواده سیب است.
این میوه اگر چه به صورت خام هم خوردنی است، ولی اغلب مردم "به" را به صورت مربا و همچنین در غذا‌هایی همچون خورش و خوراک و دم نوش مصرف می‌کنند.
به سرشار از ویتامین‌های A؛ و B؛ و C؛ و همچنین قند و پپتین است.
به رسیده، دارای طبیعتی معتدل است، در حالی که دانه آن یا همان به‌دانه طبیعتی سرد و‌تر دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار