معاون شهردار:

ایستگاه‌های غیرمجاز زباله‌گردی تهران شناسایی و پلمب شود

معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند بر ضرورت شناسایی و پلمب ایستگاه‌های غیرمجاز زباله گردی پایتخت تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۱۴۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸ 06 December 2021

به گزارش تابناک تهران به نقل از سازمان مدیریت پسماند شهر تهران، شادی مالکی با اشاره به این موضوع گفت: در راستای مقابله با پدیده ناهنجار زباله گردی و اثرات سوء محیط زیستی و اجتماعی مترتب بر آن، احصا و شناسایی ایستگاه‌های غیرمجاز جمع آوری پسماند خشک و جمع آوری و پلمب این ایستگاه‌ها، در دستور کار قرار گرفته است. 

وی توضیح داد: در این راستا ضمن بازدید مستمر از سطح مناطق ۲۲ گانه شهر تهران و همچنین تقویت نظارت ها، جلوگیری از فعالیت عوامل غیرمجاز و مقابله جدی با پدیده زباله گردی صورت می‌پذیرد. 

معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه زباله گردی و تفکیک غیر اصولی پسماندها می‌تواند منجر به شیوع بیماری‌ها و به خطر افتادن سلامت شهر و شهروندان و زمینه بروز بسیاری از مشکلات اجتماعی شود، گفت: همچنین سایر اقدامات این معاونت در زمینه اشاعه و ترویج فرهنگ صحیح تفکیک پسماند در مبدا از جمله افزایش زیرساخت‌های تفکیک از مبدا، هوشمندسازی و آموزش و اطلاع‌رسانی نیز در کنار این موارد می‌تواند به کمرنگ کردن پدیده ناهنجار زباله گردی کمک شایانی کند.

آغاز پویش یکشنبه های تحول در نگهداشت منطقه ۲

پویش یکشنبه های تحول در نگهداشت نواحی ۹ گانه با هدف پایش نیازها و مسائل محلات با حضور شهردار و معاونان منطقه ۲ آغاز شد.

شهردار منطقه ۲ با اعلام این خبر گفت: طرح تحول نگهداشت شهر، طرحی خدماتی و فوریتی است تا مدیریت شهری در کنار آن بتواند برای شناسایی مشکلات، مطالعه و بررسی میدانی معضلات شهری و اصلاح امور محله شهری گام بردارد و شهر به استانداردهای تعریف شده نزدیک شود.

مهدی صالحی افزود: در همین راستا همزمان با اجرای این طرح، پویش یکشنبه های تحول در نگهداشت نواحی با هدف بررسی و احصا دقیق مسائل و مشکلات محلات به صورت میدانی و پیاده اجرا می شود.

وی ادامه داد: مبنای اجرای این پویش، علاوه بر انجام اقدامات کارشناسی، شناخت مشکلات و رصد نیازهای محلات همچنین بهره مندی از همه ظرفیت های موجود در سطح محلات و بسیج امکانات برای رفع مسائل پیگیری شده در نواحی ۹ گانه است.

شهردار منطقه ۲ افرود: دراین طرح معاونان و مدیران اجرایی براساس مشکلات شناسایی شده به تفکیک نواحی در محلات حاضر شده و با گشت زنی پیاده، مسائل و نیازها را پایش می کنند.

به گفته صالحی برنامه ریزی دقیق و کارشناسی در اجرای طرح تحول نگهداشت و متناسب با اولویت نیازها از جمله دستاوردهای این پویش است.

وی با بیان اینکه پس از شناسایی مشکلات، روند اجرای مصوبات توسط تیم رصد پیگیری می شود، افزود: پیش بینی می شود در این طرح ۲۰۰ کیلومتر از معابر منطقه در بازه زمانی ۶۰ روزه به صورت پیاده توسط مدیران شهری پایش و رصد می شود.

شهردار منطقه ۲ با اشاره به اینکه  تمامی امکانات، تجهیزات سخت افزاری و نیروی انسانی مدیریت شهری در این طرح بسیج شده است، افزود: از شهروندان درخواست می شود تا با همراهی و همیاری خود، شهرداری را در اجرای موفق طرح تحول نگهداشت شهر یاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار