تا پایان امسال محقق خواهد شد

حذف 40 نقطه پرحادثه استان

با امضای تفاهم نامه‌ای ۴۰نقطه حادثه خیز استان تا پایان سال، حذف و رفع عیب می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۶۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳ 17 December 2021

 این تفاهم نامه که بین استانداری و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای امضا و مقرر شد، ۴۰نقطه حادثه خیز با اعتبار سازمان راهداری و ۴۰نقطه نیز با مشارکت صنایع استان رفع عیب و حذف شود.

استاندار اصفهان در این جلسه با بیان اینکه براساس تفاهم‌نامه امضا شده با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، تا پایان سال۱۴۰۱ نقاط حادثه خیز جاده‌های استان حذف می‌شود گفت: قبل از این ۱۰۹نقطه حادثه خیز جاده‌ای در استان وجود داشت که ۲۹نقطه آن حذف شده است.

سیدرضا مرتضوی گفت: روکش آسفالت، ایمن سازی راه‌ها، تکمیل زیرگذر‌ها و خرید ماشین آلات راهداری نیز از دیگر مفاد این تفاهمنامه است.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب اعتبارات تخصیص یافته به استان گفت: در حال حاضر بنزین و گازوییل ۱۶ استان و ۶۰درصد از نیاز فولاد کشور از اصفهان تامین می‌شود، اما در تخصیص اعتبارات سهم به مراتب کمتری دارد.

استاندار افزود: همین نقش اساسی در اقتصاد و صنعت کشور سبب شده تا عبور و مرور به ویژه ترانزیت از این استان به شدت افزایش یافته و خرابی جاده‌ها را رقم زده است.

داریوش امامی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای کشور هم با تبریک ۲۶آذر روز حمل و نقل به دست‌اندرکاران بخش حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه استان اصفهان در چهار راه ترانزیتی کشور قرار دارد گفت: استان اصفهان به عنوان قطب حمل و نقل کشور است.

نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم در این جلسه با اشاره به تسهیل برای وام مسکن روستایی گفت: این وام ۲۰۰میلیون تومانی با کارمزد ۵درصد و بازپرداخت۲۰ساله است که تا چند روز آینده به صورت رسمی به همه استان‌ها ابلاغ می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار