ورود سامانه بارشی در البرز هلال احمر را به آماده باش درآورد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز اعلام کرد که با توجه به هشدار هواشناسی در خصوص ورود سامانه بارشی به استان ، نیروهای امدادی برای خدمات رسانی در جاده های البرز به حالت آماده باش درآمدند.
کد خبر: ۱۰۲۴۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴ 26 January 2022

به گزارش «تابناک البرز» محمد باقر خلفی اظهار داشت:  تیم‌های امداد و نجات، کوهستان و سیلاب برای هرگونه حوادث احتمالی و کمک به آسیب دیدگان در پایگاه‌های امدادی آماده خدمات رسانی هستند.

وی  بیان داشت: اکنون ۱۶ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار بین شهری و مراکز شعب  استان البرز به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.

وی ضمن درخواست از رانندگان برای  رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و  پرهیز از هرگونه شتاب زدگی به ویژه در مسیرهای کوهستانی گفت : مسافران در صورت نیاز  امداد جاده ای باسامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس حاصل نمایند.

خلفی یادآورشد که با توجه به هشدارهای مکرر سازمان های امدادی  و هواشناسی  مبنی برورود سامانه بارشی و پرهیز ازسفرهای غیرضروری ، متاسفانه برخی شهروندان بدون توجه به این هشدارها سبب مشکلات و اختلال برای  ماموریت ها می شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جوی و هشدارهای هواشناسی مبنی بر کاهش دما و سامانه بارشی ، از هرگونه طبیعت گردی دراین شرایط خودداری شود.

۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه‌های استان البرز است و در زمان تعطیلی‌ها بر میزان ترافیک در یک‌هزار و۵۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی این استان افزوده می‌شود.

مدیر کل هواشناسی البرز نیز پیش تر اعلام کرد: بررسی نقشه های پیش یابی هوا حکایت از ورود سامانه جدید بارشی و کولاک برف، کاهش دما و یخبندان تا پایان هفته جاری در البرز دارد.

آرش بهاروند احمدی گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی و سرد از اواخر وقت امروز چهارشنبه تا صبح جمعه هفته جاری  (  پیک بارش پنجشنبه عصر و شب) در منطقه البرز مرکزی است.

وی ادامه داد: طی این مدت به ویژه ارتفاعات و جاده های کوهستانی منطقه طالقان و آسارا و جاده کرج - چالوس رخداد رگبار و کولاک ساعتی برف، سقوط بهمن و ریزش سنگ پیش‌بینی می‌شود.

این مسوول بیان داشت:  کولاک برف و وزش باد نسبتا شدید، کاهش دما و یخبندان  از مخاطرات این سامانه بارشی است، ضمن آنکه  اختلال تردد به دلیل کولاک موقت برف، یخبندان و لغزندگی سطح جاده، سقوط بهمن نیز دور از انتظار نخواهد بود.

مدیر کل هواشناسی البرز به مسافران توصیه کردکه از تردد درجاده‌های کوهستانی مانند جاده کرج - چالوس و ارتفاعات طالقان به علت احتمال سقوط بهمن و ریزش سنگ خودداری نمایند، همچنین رانندگان وسایل ایمنی مانند زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی حین گذر از ارتفاعات و جاده های کوهستانی به همراه داشته باشند.

مدیر کل هواشناسی اظهارداشت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی کوهنوردان از هرگونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی خودداری نمایند.

بهاروند احمدی تاکید کرد: با توجه به میزان حجم برف انباشته و موج بارشی یاد شده و نوسانات دمایی تا روز سه شنبه هفته آینده سقوط بهمن و ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار