شیوه نامه های بهداشتی در شب های قدر رعایت شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، مراسم شب‌های قدر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۰۵۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶ 20 April 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: عباس رضاییان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، شهر‌های قرمز کرونایی تا ۳۰ درصد ظرفیت، شهر‌های نارنجی تا ۵۰ درصد ظرفیت و شهر‌های زرد می‌توانند تا ۷۰ درصد ظرفیت شبستان‌ها و حسینیه‌ها، میزبان شب‌زنده داران باشند.

او ضمن توصیه بر برگزاری مراسم شب‌های قدر در فضای باز در تمام شهر‌ها با هر وضعیت رنگبندی کرونایی، افزود: توصیه می‌شود در اماکن سر پوشیده، هم متولیان مساجد و حسینیه‌ها و هم خود مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تلاش حداکثری کنند، همچنین در مساجد و حسینیه‌ها برقراری تهویه الزامی است و در صورت امکان مراسم در فضای باز برگزار شود و اگر این امکان فراهم نبود، تهویه باید در محیط برقرار شود.

رضائیان زاده ادامه داد: در کنار برقراری تهویه، رعایت فاصله فیزیکی بسیار مهم است و باید چیدمان به گونه‌ای باشد که فاصله حدود یک متری میان افراد رعایت شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر استفاده از ماسک برای تمامی افراد حاضر در مساجد و حسینیه‌ها تاکید کرد و افزود: توصیه می‌شود مساجد ماسک خریداری کرده و در همان ورودی ماسک در اختیار افراد قرار گیرد.

این مقام مسوول در دانشگاه ادامه داد: در توزیع نذورات، توصیه می‌شود از ظروف یک بار مصرف بهداشتی و غیرشفاف استفاده شود و از متولیان حسینیه‌ها و مساجد نیز خواست تا از ورود افرادی که علائم مشابه سرماخوردگی دارند، خودداری کنند.

رضائیان زاده افزود: توصیه می‌شود هر نمازگزار در مراسم این شب سجاده و جانماز شخصی همراه داشته باشد، همچنین بهتر است افراد از زیرانداز مخصوص به خود در این مراسم استفاده کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز تاکید کرد: در صورتی که افراد به آب و مواد غذایی نیاز دارند، آب معدنی یا مقداری مواد غذایی همراه خود داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار