معاون غذا و دارو اعلام کرد:

لیست دارو‌های مجاز و غیرمجاز در سفر اربعین

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان لیست دارو‌های مجازی که زائران می‌توانند در سفر اربعین همراه داشته باشند اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۶۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴ 06 September 2022

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: همراه داشتن دارو‌هایی مانند مورفین، متادون، دیازپام، استامینوفن کدئین، ترامادول، هیدروکدون ، هیدرومورفون، مپریدین هیدروکلراید، اکسپکتورانت‌کدئین، هیدرومرفین، پتدین، فلورازپام، کلوتازپام، اگزازپام، دیازپام و بوپرنورفین  در سفر اربعین جرم است.
محمود اعتباری افزود: شهروندان برای سفر به اربعین دارو‌های مصرفی و دارو‌هایی که بدون نسخه امکان فراهم کردن دارند مانند استامینوفن، قرص سرماخوردگی، بروفن و ژلوفن را به همراه داشته باشند.
بنابر اعلام ستاد اربعین افرادی که در مرحله حاد بیماری قرار دارند و همچنین شهروندانی که تست کرونای مثبت دارند، بیماران دیابتی با زخم و یا عفونت اندام و مشکل کلیوی، بیماران دارای عوارض و علایم قلبی و عروقی، بیمارانی که کنترل نامطلوب قند دارند یا قند ناشتای ۲۵۰ و بالاتر دارند، بیماران مبتلا به سرطان که در حال درمان هستند و بیماران مبتلا به آسم به این سفر زیارتی اعزام نشوند.
ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) هم اعلام کرد سالخوردگان و افراد بیمار از عزیمت برای زیارت اربعین پرهیز و سفر خود را در زمان دیگر انجام دهند.
تاکنون ۲۴۱ هزار و ۹۸۵ نفر از استان اصفهان برای شرکت در مراسم اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.
مدیرکل حج و زیارت استان گفت: شهرستان اصفهان با ۱۲۳ هزار و ۵۸۹ نفر ثبت نامی بیشترین آمار را در سراسر استان دارد.
علیرضا صادقی افزود: شهرستان‌های خمینی شهر، نجف آباد، فلاورجان، شهرضا، شاهین شهر و مبارکه بیشترین تعداد ثبت نام‌های اربعین را به خود اختصاص داده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار