2000 تن پسته از نی ریز راهی بازار می شود

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: برداشت پسته از ۱۱ هزار هکتار باغ‌های شهرستان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲۰۰۰ تن پسته روانه بازار مصرف شود.
کد خبر: ۱۰۶۷۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰ 17 September 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: برداشت پسته از ۱۱ هزار هکتار باغ‌های شهرستان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲۰۰۰ تن پسته روانه بازار مصرف شود.
علیرضا بصیری تصریح‌کرد: ۲۰ درصد از پسته تولیدی به‌صورت کال فروشی برداشت و بقیه محصول پس از فرآوری توسط ۱۷ ترمینال پسته به بازار‌های داخلی و خارجی صادر‌می‌شود.
به‌گفته وی؛ هجوم سن‌های سبز، رطوبت پایین، سرمای بهاره و افزایش کم‌سابقه دمای هوا در اواخر فصل بهار و اوایل تابستان مانع تمایز و تشکیل جوانه گل شد و کاهش ۸۰ درصدی شدید محصول را در‌پی‌داشت.
بصیری با اشاره به اینکه ارقام مهم پسته شهرستان نی‌ریز شامل اوحدی، احمدآقایی، کله قوچی و اکبری است، گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در نی‌ریز، برای تولید پسته، و به علت کاهش سطح آب‌های زیر زمینی و اُفت کیفی آن در سال‌های اخیر، بسیاری از کشاورزان با ایجاد باغ‌های پسته به تولید این محصول روی‌آورده‌اند.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز بیان کرد: این شهرستان از دیرباز قطب پسته استان فارس بوده و مقام اول سطح و تولید آن را به خود اختصاص‌داده است و در حال حاضر ۱۲ هزار هکتار پسته دارد که یک‌هزار هکتار آن غیر مثمر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار